• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

وجود یک جنگلبان به ازای هر دو هزار هکتار جنگل در چالوس

  • کد خبر : 77009
  • 23 تیر 1401 - 22:15
وجود یک جنگلبان به ازای هر دو هزار هکتار جنگل در چالوس
بام: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس سطح عرصه های طبیعی شهرستان را ۱۶۰ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر دو هزار هکتار یک جنگلبان داریم.

به گزارش پایگاه خبری بام، هادی بزرگی مازندرانی در نشست با اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی چالوس با اعلام این مطلب افزود: شهرستان چالوس دارای ١۶٠ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است که نیاز به کمک اقشار مختلف مردم برای حفاظت این عرصه‌ها هستیم.
وی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با هیأت کوهنوردی چالوس در واحد منابع طبیعی کلارستاق سخن می‌گفت از ورزشکاران و طبیعت گران به عنوان بازوان قدرتمند منابع طبیعی یاد کرد و افزود: کوهنوردان همواره در عرصه‌های منابع طبیعی حضور دارند و می‌توانند ما را در تجاوز و تصرفات به عرصه‌های منابع طبیعی و قطع درختان توسط افراد سودجو یاری دهند.
رئیس هیئت کوهنوردی چالوس اظهار داشت:جنگل‌های هیرکانی دارای گونه‌هایی چون انجیلی است که در جنگل‌های جهان منقرض شده است.
مازیار کیادلیری یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ورزشکاران و طبیعت گران را نابودی منابع طبیعی برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش بحث حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برنامه و زیر ساختی وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: مسائل تفریحی و تخلیه هیجانی جامعه و حضور بی رویه در طبیعت سبب تخریب ان می‌شود.کیادلیری در بخشی از سخنان خود گفت: باید به حفظ منابع موجود بپردازیم تا بتوانیم آن را به نسل آینده تحویل دهیم.
سرهنگ محسن مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران با اشاره به اینکه بدون حضور و مشارکت مردم حفظ این منابع ممکن نیست افزود: عرصه‌های جنگلی غرب مازندران ٣١۵ هزار هکتار مساحت دارد که چنانچه بازای هر هزار هکتار یک نیروی جنگلبان داشته باشیم بازهم ناکافی است.
سرهنگ مرادی صادق افزود: به جهت تعلیف دام در مراتع نیروهای منابع طبیعی می‌بایست نسبت به کنترل این مراتع و حتی تجاوزات ساحلی نیز بپردازند. او حمایت قضائی از همیاران طبیعت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور کارت برای همیاران در مواجهه با تخریب کنندگان را خواستار شد.
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری ما بین رؤسای منابع طبیعی و هیئت کوهنوردی به امضا رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.