• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

ورزشکار و مربی اردبیل در تیم‌های ملی حضور دارند

  • کد خبر : 71407
  • 09 اسفند 1400 - 4:02
ورزشکار و مربی اردبیل در تیم‌های ملی حضور دارند
بام نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ ورزشکار و مربی از استان اردبیل در رشته‌های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

به گزارش بام نیوز، سجاد انوشیروانی ظهر شنبه در نشست با شورای مرکزی انجمن اسلامی اصناف و بازاریان اظهار کرد: این مربیان و ورزشکاران در رشته‌های شمشیربازی، دوومیدانی، جودو، هندبال، وزنه‌برداری، پاراتکواندو، ناشنوایان، نابینایان، کبدی و ووشو در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۷ هیئت ورزشی در بین ۱۰ هیئت برتر و بیش از ۱۱ هیئت در بین رتبه ۱۵ کشوری هستند که در این سال‌ها در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه این استان از لحاظ ردیف بودجه‌ای در سال‌های گذشته جز ۲۴ استان بود، گفت: با تلاش‌های مستمر همکاران در ورزش و جوانان توانستیم آن را در ردیف ۱۰ استان اول کشور قرار دهیم.

انوشیروانی افزود: بزرگترین اتفاقی که در طول این مدت برای ورزش استان رقم خورد، پرداخت بدهی‌های انباشته شده در حوزه‌های جاری و هیئت‌های ورزشی بود که با حمایت نمایندگان مجلس، وزیر ورزش و جوانان و عنایت معاون رئیس جمهور وقت ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جاری به صورت مستقیم تخصیص داده شد تا از این مشکلات رهایی پیدا کنیم و تمام مشکلات مالی اداره کل و هیئت‌های ورزشی مرتفع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به لحاظ تملک دارایی‌های ثابت و صدور اسناد برای این دارایی‌ها جز استان‌های برتر است و تمام املاک و فضاهای ورزشی در این استان دارای سند رسمی هستند.

انوشیروانی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ هیئت ورزشی و ۹۰ سازمان مردم نهاد در استان اردبیل اضافه کرد: اعتباراتی که به اداره کل تعلق می‌گیرد، کافی نبوده و پاسخگوی این حجم از فعالیت‌ها نیست.

وی بیان کرد: تمام تلاش‌ها برای رفع موانع و مشکلات هیئت‌ها، اماکن ورزشی و جوانان است که با برگزاری نشست‌های تخصصی با تزریق مبالغی از ابتدای سال به حساب هیئت‌های ورزشی مشکلات اعزام‌ها و برگزاری مسابقات رفع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در زمینه اماکن ورزشی انجام گرفت با هماهنگی مهندسی تمام مشکلات اماکن ورزشی به صورت تخصصی و جدی احصا شد اما برای بهسازی و بازسازی آنها بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انوشیروانی اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری نیز برای تعیین تکلیف اماکن ورزشی در شهرستان‌ها و اقدامات لازم، با فرمانداران نشست‌هایی برگزار و در زمینه تخصیص اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی آنها موارد به فرمانداران انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه بضاعت ورزش و جوانان استان اردبیل به صورتی نیست که بتوان از ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی حمایت‌های کافی صورت گیرد، تصریح کرد: این اداره کل در حد توان خود توانست از قهرمانان و هیئت‌های ورزشی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انوشیروانی گفت: هر چند این کمک‌ها به صورت نقدی نبود اما تلاش شد که زیرساخت‌های لازم برای تمرینات در اختیار آنها قرار گیرد و تیم‌های باشگاهی برای مسابقات بدون حتی دریافت ریالی تمرین کنند.

وی در مورد تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال احداث به ویژه تالار وزنه‌برداری اردبیل افزود: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی و اعتبارات آنها از ارزش افزوده تخصیص داده می‌شود، در حال حاضر هنوز اعتباری از ارزش افزوده به حساب اداره کل واریز نشده است.

انوشیروانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ۱۰۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده تنها ۱۵ درصد تخصیص داده می‌شود و با سرریز شدن این اعتبارات تالار وزنه‌برداری اردبیل که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در سریع‌ترین زمان و در اردیبهشت ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد آمار ورزش همگانی در استان اردبیل نیز اضافه کرد: ابتدای سال تاکید شد که تمام برنامه‌های ورزشی با محوریت همگانی انجام شود و در مناسبت‌های مختلف با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌گیرد، در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های محوری در نظر گرفته می‌شود که شامل همایش‌های پیاده‌روی، کوهنوردی، گلگشت خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی محلات، مسابقات کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ ورزشکار و مربی از استان اردبیل در رشته‌های مختلف شمشیربازی، دوومیدانی، جودو، هندبال، وزنه‌برداری، پاراتکواندو، ناشنوایان، نابینایان، کبدی و ووشو در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.