• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

 ورزش قدرتی در مقابل ورزش استقامتی : آیا نوع فعالیت ورزشی در مقابله با چاقی اهمیت دارد

  • کد خبر : 36949
  • 30 فروردین 1400 - 13:05
 ورزش قدرتی در مقابل ورزش استقامتی : آیا نوع فعالیت ورزشی در مقابله با چاقی اهمیت دارد
انجمن پزشکی کوهستان: محققین نتیجه گیری کردند که انجام هر نوع فعالیت ورزشی یا حتی پیروی از توصیه های فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی صحیح می تواند کاهش وزن معناداری ایجاد کند.

متخصصان برای مقابله با چاقی یک برنامه ترکیبی از رژیم و ورزش را توصیه میکنند.

محققین اسپانیایی در مطالعه ای جدید به بررسی اثر همزمان رژیم کاهش وزن و فعالیت بدنی ( مقاومتی، استقامتی یا ترکیب این دو نوع فعالیت) بر وزن و ترکیب بدن پرداختند. آن ها نتایج حاصل از این سه نوع فعالیت ورزشی را در آزمودنی های چاق ارزیابی کردند. متخصصین ترکیب رژیم غذایی و فعالیت ورزشی را برای کاهش شیوع چاقی توصیه می کنند. با وجود این، روشن نیست که کدام نوع فعالیت ورزشی استقامتی؟ قدرتی؟ یا ترکیب این دو ؟ می تواند اثر بهتری در کاهش وزن و تغییر ترکیب بدنی افراد چاق و یا دارای اضافه وزن داشته باشد.

در حال حاضر نتایج این مطالعه نشان داد که نوع فعالیت ورزشی اهمیت زیادی ندارد. محققین در این مطالعه ۹۶ فرد چاق ( ۴۸ مرد و ۴۸ زن) با محدوده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال را به مدت۲۲ هفته پیگیری کردند. همه آزمودنی ها از یک رژیم غذایی پیروی کردند ( ۳۰ درصد کمتر از انرژی روزانه). علاوه بر رژیم غذایی نمونه ها به سه گروه تقسیم شدند وسپس ۳ بار در هفته و با شدت و مدت یکسان به فعالیت ورزشی پرداختند. یافته های حاصل نشان داد که وزن، BMI، دور کمر و توده چربی نمونه ها در هر سه گروه کاهش معناداری را نشان داد و علاوه بر این افزایش معنی داری نیز در توده بدون چربی در هر سه گروه مشاهده شد. محققین نتیجه گیری کردند که انجام هر نوع فعالیت ورزشی یا حتی پیروی از توصیه های فعالیت بدنی در کنار رژیم غذایی صحیح می تواند کاهش وزن معناداری ایجاد کند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.