• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

ورزش کردن با معده خالي يا پر؟

  • کد خبر : 80585
  • 08 آذر 1401 - 14:28
ورزش کردن با معده خالي يا پر؟
بام: محققان دانشگاه بث انگليس با بررسي گروهي از بزرگسالان که اضافه وزن داشتند تاثير خوردن و نخوردن غذا را قبل از انجام تمرينات ورزشي بر توضيح ژن ها مورد بررسي قرار دادند.در اين تحقيقات يک گروه از داوطلبان مرد داراي اضافه وزن، در دو آزمايش مختلف شرکت کردند.
محققان دانشگاه بث انگليس با بررسي گروهي از بزرگسالان که اضافه وزن داشتند تاثير خوردن و نخوردن غذا را قبل از انجام تمرينات ورزشي بر توضيح ژن ها مورد بررسي قرار دادند.در اين تحقيقات يک گروه از داوطلبان مرد داراي اضافه وزن، در دو آزمايش مختلف شرکت کردند.
در آزمايش اول ظرف مدت ۶۰ دقيقه با مصرف ۶۰ درصد از حداکثر اکسيژن قابل مصرف، با شکم خالي، پياده روي کردند. در آزمايش دوم همين مسافت را دو ساعت بعد از مصرف صبحانه داراي کالري بالا و غني از کربوهيدرات طي کردند.ورزش کردن با معده خالي يا پُر به گزارش پايگاه خبري ساينس ديلي محققان قبل از شروع آزمايش در حالت سيري و گرسنگي، در جريان انجام آزمايش و يک ساعت بعد از اتمام آزمايش از داوطلبان نمونه خون گرفتند و دريافتند توضيح ژن در بافت چرب بدن داوطلبان در دو آزمايش مذکور، تفاوت چشمگير دارد.
در واقع توضيح ژن PDK4 و HSL در زمان تمرين بدني با شکم خالي افزايش و در صورت تمرين بعد از خوردن صبحانه کاهش مي يابد. افزايش PDK4 نشان دهنده استفاده از چربي ذخيره شده در بدن براي سوخت و ساز در طول تمرين بدني است. توضيح ژن HSL معمولا زماني افزايش مي يابد که بافت چربي از انرژي ذخيره شده براي تامين توان موردنياز فعاليت هاي بيشتر بهره مي برد.
بر اساس اين تحقيقات، انجام تمرينات ورزشي با شکم خالي احتمالا پيامدهاي مطلوب بيشتري در خصوص کاهش ميزان چربي بدن دارد و در دراز مدت به سلامت بدن کمک مي کند.در اين تحقيقات نقش هاي مختلفي که چربي در تامين توان موردنياز و واکنش بدن نسبت به تمرينات ورزشي دارد ، مورد بررسي قرار گرفت.گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه American Journal of Phsyology منتشر شده است.
منبع: پايگاه خبري ساينس ديلي.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80585
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوهنوردان بروجرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.