• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24609
1

ورزش کوه نوردی و قانون

  • کد خبر : 37903
  • 05 اردیبهشت 1400 - 17:26
ورزش کوه نوردی و قانون
بام نیوز: ورزشی در خارج از محدوده ی زمانی و مکانی مربوط به آن رشته، ورزشکار را از شمول مصونیت موضوع بند 3 ماده ی 59 قانون مجازات اسلامی خارج می کند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، مصون بودن ورزشکار از مجازات در حوادثی ورزشی، علاوه بر آن که مشروط به رعایت مقررات آن ورزش است، مشروط به مجاز بودن آن رشته ی ورزشی نیز هست، کوه نوردی جزء ورزش هایی است که از سوی سازمان تربیت بدنی مجاز اعلام گردیده است.
در عین حال، کوه نوردی هیچ مغایرتی با موازین شرعی ندارد. پیامبران، کوه را محل تجلی قدرت خالق هستی دانسته اند و الهامات حقانی را در کوهستان دریافته اند. در کتاب های آسمانی، از کوه ها یاد شده و عظمت آن ها مورد تاکید قرار گرفته است، و بیشتر کوه نوردان، برای آرامش روان و استفاده از زیبایی و عظمت کوهستان به آنجا می روند. از نظر نوع پوشاک هم، در کوه نوردی هیچ مشکل شرعی وجود ندارد.
کوه نورد کسی است که در حال عملیات ورزش کوه نوردی باشد. در مواقع بروز حادثه یا طرح دعوا آنچه برای قاضی اهمیت دارد، فعالیت ورزشی و رعایت یا عدم رعایت مقررات ویژه است، و میزان مهارت، سن، سوابق ورزشی، انگیزه ی عملیات ورزشی، و جنسیت ورزشکار، تاثیری نفیا یا اثباتا در مسوولیت ورزشکار ندارد. نکته ی دیگر این است که انجام عملیات ورزشی در خارج از محدوده ی زمانی و مکانی مربوط به آن رشته، ورزشکار را از شمول مصونیت موضوع بند ۳ ماده ی ۵۹ قانون مجازات اسلامی خارج می کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.