• امروز : سه شنبه, ۱۵ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 5 March - 2024
کل اخبار 24592
2

ورود سامانه بارشی جدید به استان هرمزگان

  • کد خبر : 81957
  • 17 دی 1401 - 14:47
ورود سامانه بارشی جدید به استان هرمزگان
بام: مدیریت بحران استانداری هرمزگان با ورود سامانه بارشی جدید به هرمزگان، هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار بام، بر اساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و هشدار نارنجی دریایی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه صادر شده با ورود یک سامانه بارشی به استان، فعالیت این سامانه از بعد از ظهر پنجشنبه ۱۵ دی ماه آغاز و تا شنبه ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت و سراسر استان را در برخواهد گرفت.

بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر و شب احتمال رگبار باران، رعد و برق و تکرگ و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست، در روز دوشنبه و سه شنبه مناطق شرقی و دریایی استان و در روز چهارشنبه سراسر استان متاثر از این سامانه خواهند بود و سواحل در بندرعباس، شهرستان‌های بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، میناب، حاجی‌آباد، رودان، بشاگرد و جزایر تنب بزرگ، ابوموسی، سیری قشم، کیش و لاوان عمده بارندگی‌ها را خواهند داشت.

با توجه به اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرهای جاده‌ای و خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد توصیه می‌شود کلیه دستگاه‌های امداد رسان در حالت آماده باش بوده و از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوه‌نوردی و سفرهای غیرضرور به استان های همجوار اجتناب شود.

همچنین برای روزهای چهارشنبه ۱۴ دی ماه تا شنبه ۱۷ دی ماه با توجه به تقویت توده بارشی در مناطق دریایی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی دریایی برای مناطق دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان صادر شده است، با توجه به احتمال ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر امکان خسارت به سازه‌های دریایی و قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی وجود دارد.

توصیه می‌شود در مدت یاد شده علاوه بر آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، از تردد دریایی با استفاده از شناورهای سبک و انجام سفرهای تفریحی اجتناب شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.