• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
1

وزارت خارجه چین: بازی‌های المپیک به حضور سیاست‌مداران متکی نیست

  • کد خبر : 65000
  • 18 آذر 1400 - 12:13
وزارت خارجه چین: بازی‌های المپیک به حضور سیاست‌مداران متکی نیست
بام نیوز: وزارت خارجه چین: بازی‌های المپیک به حضور سیاست‌مداران متکی نیست

به گزارش بام نیوز، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا امروز از تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن خبر داد این در حالیست که ورزشکاران این کشور مشکلی برای شرکت در بازی‌ها ندارند.

پیش از این آمریکا این موضوع را مطرح کرده بود که چین هم در واکنش به این موضوع، آمریکا را محکوم کرده و بدون ارائه جزئیات بیشتر تهدید به تلافی کرده است.

بعد از تحریم بازی‌ها، سفارت چین در استرالیا این تصمیم را مورد انتقاد قرارداد و گفت که این امر باعث بهبود روابط سرد بین دو کشور نمی‌شود. در این بیانیه آمده است: همانطور که همه ما می دانیم مقصر مشکلات کنونی روابط چین و استرالیا دقیقاً متوجه طرف استرالیاست.

آنها ضمن واکنش تند به تصمیم استرالیا برای پیوستن به تحریم دیپلماتیک ایالات متحده در بازی‌های المپیک زمستانی پکن گفت که هرگز قصد دعوت از مقامات استرالیایی را نداشته و برای کسی مهم نیست که بیایند یا خیر.

هیأت چین در سازمان ملل نیز این تحریم را یک مضحک سیاسی خودگردان خواند. حتی کمیسیون مرکزی بازرسی حزب کمونیست پاسخی را در قالب یک پیام طولانی با عنوان “روح منشور المپیک را نمی توان خدشه دار کرد” منتشر کرد.

انتقاد از چین در زمینه حقوق بشر شامل ادعای نسل کشی علیه مسلمانان اویغور از مواردی است که باعث تحریم المپیک شده در حالی که پکن این اتهامات را رد کرده است. وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین هم در واکنش به این اتفاقات مدعی شد بازی‌ها به حضور برخی از سیاستمداران وابسته نیست.

وانگ در یک کنفرانس خبری در واکنش به تصمیم استرالیا گفت که چین بارها تکرار کرده است که المپیک زمستانی صحنه‌ای برای موضع گیری و دستکاری سیاسی نیست. چین هرگز برنامه ای برای دعوت از مقامات استرالیایی به بازی‌ها نداشت.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن هم در خصوص تحریم المپیک پکن گفت که این کشور از منظر منافع ملی و با در نظر گرفتن اهمیت بازی‌های المپیک و اهمیت دیپلماسی ژاپن تصمیم خود را اتخاذ خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.