• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0
اموزشی:

ویژگی‌های مهم چادر کمپینگ و کوهنوردی

  • کد خبر : 7278
  • 30 آبان 1399 - 10:02
ویژگی‌های مهم چادر کمپینگ و کوهنوردی
گروه اموزشی بام نیوز:برای جلوگیری از نفوذ آب به چادر، معمولاً پارچه‌ چادر را با اورتان می‌پوشانند.

 

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص ویژگی‌های مهم چادر کمپینگ و کوهنوردی منتشر نمود:

همانطور که میدانید چادرها را در اشکال و اندازه‌های مختلف برای نیاز های متفاوت و همچنین شرایط آب‌وهوایی مختلف می سازند. اما در نظر گرفتن مواردی برای خرید یک چادر مهم است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

۱٫ مقاومت و کیفیت کف چادر

 

چادر کمپینگ و کوهنوردی

 

کف چادر باید در برابر آب و یا خراشیدگی بیشتر از قسمت های دیگر مقاومت داشته باشد.فشار وارده در اثر وزن و حرکت افراد به کف چادر می‌تواند سبب خراشیدگی و ورود آب به فضای داخلی شود و این دلیل اصلی پوشش جداره‌ی چادرها با لایه‌های مختلف اورتان است.برای جلوگیری از نفوذ آب به چادر، معمولاً پارچه‌ چادر را با اورتان می‌پوشانند.

البته در سال‌های اخیر در اثر پیشرفت تکنولوژی و ساخت مواد ترکیبی، جداره‌هایی برای چادرها ساخته می‌شود که نیازی به پوشش دوباره ندارد. اما به طور سنتی چادرها را از یک لایه نایلون و یک لایه پوشش اورتان بر روی آن می‌سازند.

تمام پوشش‌ها بر پایه اورتان به دو روش انجام شود. در روش ابتدا اورتان به صورت مایع بر روی پارچه می ریزند سپس آن را به صورت مساوی بر روی آن پخش می‌ کنند.در این روش پارچه می‌تواند تا ۳۵ پاسکال فشار آب را تحمل کند. در روش دوم اورتان را به صورت یک لایه بر روی پارچه می چسبانند این روش بسیار کم‌هزینه‌تر از روش قبل است و تا ۲۰۰ پاسکال فشار آب را تحمل می‌کند.

صرف نظر از این روش‌ها، طبق استانداردهای امروزی چادر مسافرتی باید بتواند تا ۱۰۰ پاسکال فشار آب را تحمل کند وگرنه شاید مجبور شوید قبل از خواب در چادر، جلیقه‌ی نجات بپوشیدبه یاد داشته باشید که سطح پوشش داده شده‌ی چادر شما باید به سمت داخل باشد چرا که ممکن است به دلیل تماس با خاک و سنگریزه‌ها، پوشش خود را از دست بدهد.

 

۲٫ جداره‌ی سقف چادر

برای کمتر شدن احتمال ورود آب به داخل چادر بهتر است که سقف چادر از یک پارچه ی یکسره پوشیده شده باشد. گاهی اوقات برای مقاومت بیشتر و کمتر شدن احتمال نفوذ آب سقف چادرها را با پارچ‌های چند لایه مانند پارچه‌هایی که برای پوشاندن روی تریلرها و یا قایق‌ها استفاده می‌شود، می‌سازند. این پارچه‌ها می توانند در برابر فشار قطرات باران و یا سنگ‌های نوک تیز مقاومت کنند. البته در چادرهایی که رویه و کف آنها از این پارچه‌ها ساخته می‌شود سنگین‌تر و کلفت تر از چادرهای نایلونی هستند و به کوچکی آنها جمع نمی‌شوند.

 

۳٫ ساختار دوخت چادر

در این باره چادری مناسب است که لایه‌ی رویی آن به خوبی لایه‌ی کفی آن مهر و موم شده باشد، اگر این درزها درست پوشیده نشود تمام این لایه‌ها و مقاومت پارچه‌ بی فایده خواهد بود و تنها وصل کردن این دو لایه با یک نوار نازک برای جلوگیری از نفوذ آب کافی نخواهد بود اما با این حال برخی از شرکت‌ها نوارهای ضد آب را به صورت جداگانه تولید می کنند که می‌تواند برای محکم کاری درزها از آنها استفاده کرد.

برای کمتر شدن احتمال ورود آب به درون چادر بهتر است که سقف چادر از یک پارچه ی یکسره پوشیده شود.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد انتخاب چادر کمپینگ و کوهنوردی مناسب نیازمند کسب اطلاعاتی درباره ساختار و کاربرد آنها است. از جمله مواردی که می تواند به شما برای تهیه یک چادر کمپینگ مناسب کمک کند عبارت اند از بررسی بودجه، توجه به ظرفیت چادر، مقصد و نوع مصرف برای تهیه چادر، ویژگی‌های مهم چادر، مقاومت و کیفیت کف چادر، جداره‌ی سقف چادر، ساختار دوخت چادر.

فروشگاه اینترنتی کوه سایت ارائه دهنده لوازم کوهنوردی و کمپینک با جنس و کیفیت مرغوب است. شما می توانید برای تهیه لوازم مورد نیاز خود از جمله چادر کوهنوردی و کمپینگ مناسب، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.