• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
2

پارک ملی لار میزبان خبرنگاران حوزه محیط زیست

  • کد خبر : 85763
  • 22 اردیبهشت 1402 - 1:45
پارک ملی لار میزبان خبرنگاران حوزه محیط زیست
بام: مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تور رسانه‌ای منطقه شکار ممنوع و پارک ملی لار در استان تهران ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش بام، امین افتخار مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تور رسانه‌ای منطقه شکار ممنوع و پارک ملی لار در استان تهران ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه محیط زیست برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف از برگزاری این تور رسانه‌ای آشنایی خبرنگاران با مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان تهران به ویژه پارک ملی لار به عنوان یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد و از جمله ذخیره گاه‌های آب شرب کلانشهر تهران است.

وی با اشاره به اینکه در این تور یک روزه همچنین خبرنگاران رسانه‌های ارتباط جمعی از نزدیک با فعالیت محیط بانان سختکوش سازمان حفاظت محیط زیست آشنا می‌شوند، افزود: از دیگر اهداف این تور، افزایش آگاهی فعالان حوزه رسانه با برنامه‌های حفاظتی مناطق، بویژه در استان تهران است.

افتخار با بیان اینکه بازدید خبرنگاران از پارک ملی لار در بازه زمانی دو روز جهانی در تقویم محیط زیست، یعنی روز جهانی پرندگان مهاجر و روز جهانی تنوع زیستی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این برنامه خبرنگاران حوزه محیط زیست همچنین از تنوع زیستی این منطقه و جلوه‌های طبیعی همچون قله دماوند و دریاچه سد لار دیدن خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین یادآور شد: دریاچه سد لار یکی از زیستگاه‌های کم نظیر گونه ماهی قزل آلای خال قرمز است که اهمیت حفاظتی بالایی دارد و در کنار این گونه خاص، گونه‌های جانوری دیگری ازجمله انواع پرندگان شکاری، خزندگان، کل و بز و همچنین قوچ و میش زیست می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همواره در امر حفاظت از طبیعت و گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه آنها سختی‌هایی پیش روی است، ادامه داد: با توجه به ضرورت آشنایی خبرنگاران با چالش‌ها و مشکلات و همچنین ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در امر حفاظت از محیط زیست و طبیعت، برگزاری اینگونه از تورها به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود و نیز بهره گیری از توانمندی خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط جمعی در امر فرهنگسازی حوزه محیط زیست در دستورکار قرار گرفته است.

افتخار در پایان تاکید کرد: برای حفظ محیط زیست و طبیعت پاک باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های مشارکتی و ابزار فرهنگسازی بویژه رسانه‌های ارتباط جمعی کمک بگیریم.

پارک ملی لار در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی تهران، در حوزه آبریز رودخانه هراز و در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و بین دو استان تهران و مازندران قرار گرفته و دارای اقلیم مرطوب و سرد است و گونه جانوری مختلفی از رده پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در این منطقه شناسایی شده اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.