• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال

  • کد خبر : 59792
  • 02 آبان 1400 - 6:30
پاسخ سازمان لیگ به بیانیه باشگاه استقلال
بام نیوز: سازمان لیگ فوتبال ایران به بیانیه باشگاه استقلال و مدیرعامل این باشگاه پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز، سازمان لیگ در مورد موضع باشگاه استقلال مطلب زیر را منتشر کرد؛

ضمن درخواست توجه آن برادر بزرگوار و همکاران گرامی به رعایت قانون و قانون مداری ، همچنبن توصیه برادرانه به پرهیز از رفتارهای بدور از تعامل ، فرا قانونی  و تشنج آمیز که زیبنده یک باشگاه پر طرفدار و پر افتخار نیست موارد ذیل جهت اطلاع تقدیم می گردد
ذیل اساسنامه فدراسیون فوتبال ج. ا. ایران، سازمان لیگ به عنوان عالی ترین نهاد سیاست گذار و برگزار کننده مسابقات باشگاهی فوتبال ایران در چارچوب مصوبات مجمع عمومی و هیات رییسه خود برای فوتبال ( لیگ برتر و لیگ های دیگر مانند، لیگ دسته اول ، دسته دوم دسته سوم ،  بانوان، فوتبال ساحلی  و رده های مختلف  تیم های پایه) می باشد.
بدیهی است  تصمیمات این سازمان که متاثر از پیشنهادات و مطالبات باشگاه ها بر اساس درخواست های کتبی و رسمی است و در سیر قانونی پیگیری و اتخاذ میگردد و بر طبق آیین نامه مصوب  رعایت آنها  برای همه باشگاه ها لازم الاجرا است.
– طبق ماده ۴ آیین نامه سازمان لیگ،  تبلیغات و دریافت حمایت های مالی،  این سازمان مجاز به عقد قرارداد های تجاری می باشد؛ متقابلا پایبندی به تعهدات این قراردادها از سوی باشگاه ها لازم الاجرا است. و آیین نامه مذکور به صراحت تاکید مینماید، تبلیغات در استادیوم های مسابقات لیگ متعلق کلیه باشگاه ها و مجری آن سازمان لیگ فوتبال ایران است ، عواید آن نیز طبق همان آیین نامه و مصوبات سازمان لیگ به  باشگاه ها پرداخت می گردد.

– طبق آیین نامه مصوب باشگاه ها و سازمان لیگ،  واگذاری بخشی از تبلیغات محیطی ورزشی محل برگزاری مسابقات لیگ به شرکت های کارگزار تبلیغاتی غیر قانونی است و باشکاه استقلال به تنهایی امکان واگذاری تبلیغات را بدون مصوبه مجمع عمومی و هیات رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نخواهد داشت بدیهی است در صورت نیاز به تغییر رویه فعلی التزام به طی فرآیند قانونی و دریافت مصوبه از سازمان لیگ طبق ضوابط فوق الذکر ضروری است.

– در کشور عزیز ما با توجه به اینکه بر اساس سیاست های مدیریت صدا و سیما پخش زنده سراسری فوتبال در شبکه سوم سیما اختصاص به دو باشگاه پرطرفدار دارد و سایر مسابقات نیز در شبکه ورزش و شبکه های استانی پخش می شود لذا درآمد حاصله متعلق به همه باشگاه هاست و هیچ باشگاهی به تنهایی نمی تواند آنرا کسب کند.

– این سازمان در چند سال گذشته در راستای رعایت حقوق باشگاههای عضو، هیچ قراردادای را با بدون اخد ضمانت نامه و رعایت تشریفات قانونی منعقد ننموده است و همواره این توصیه را به همه باشگاه های عضو بعنوان ذینفعان خود دارد.

– در پایان  اعلام مینماییم سازمان لیگ فوتبال ایران انجام رفتار های هیجانی و فرا قانونی را به صلاح منافع و مصالح فوتبال کشور ندانسته  وعلاقمند است با تعاملات سازنده ای با همه باشگاههای فوتبال کشور  در راستای تقویت همگرایی در برگزاری لیگ فوتبال کشور داشته باشد ،  بدیهی است  هر تغییر پیشنهادی در برنامه های خود از طریق رعایت مفاد و مسیر قانونی داشته و  از هر طرح سازنده ای در این راستا با رعایت موارد قانونی فوق الذکر استقبال خواهیم نمود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=59792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.