• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

پاهای سالم در کوهنوردی 

  • کد خبر : 85727
  • 21 اردیبهشت 1402 - 2:10
پاهای سالم در کوهنوردی 

بهتر است جوراب پشمی، کرکی یا ترکیبی از پشم و نایلو برای کوهنوردی انتخاب شود. جوراب کوه نباید زبر و یا نازک باشد، بلکه بهتر است پشمی و نرم و ضخیم باشد. جنس جوراب های نایلون، برای بهداشت پا، مناسب نیست، زیرا ممکن ات باعث بروز حساسیت گردد، به علاوه مانع عرق کردن پوست شود. مزیت  […]

بهتر است جوراب پشمی، کرکی یا ترکیبی از پشم و نایلو برای کوهنوردی انتخاب شود. جوراب کوه نباید زبر و یا نازک باشد، بلکه بهتر است پشمی و نرم و ضخیم باشد. جنس جوراب های نایلون، برای بهداشت پا، مناسب نیست، زیرا ممکن ات باعث بروز حساسیت گردد، به علاوه مانع عرق کردن پوست شود. مزیت  جوراب های پشمی آن است که به واسطه خاصیت چربی، رطوبت را در خود نمی گیرد و به این ترتیب خطر سرمازدگی و یخ زدگی پاها را تا اندازه زیادی از میان می برد.
– از پوشیدن جوراب های نخی خودداری کنید؛ زیرا این نوع جوراب ها  به آسانی خیس می شوند و پس از خشک شدن آن قدر سخت و سفت می گردند که پاها از از درون خود را مجروح می سازند. لازم است  پس از اجرای چندین برنامه کوهنوردی، جوراب های تان را عوض کنید و جوراب های جدید برای برنامه های بعدی تدارک ببینید.
– در برنامه های کوهنوردی خود، یک تا دوجفت جوراب در کوله پشتی داشته باشید. کوهنوردان توجه داشته باشند بهترین کفش هنگامی که جوراب های نادرست می پوشید، هیچ گونه فیده ای ندارد. (س.ل)
– یک فرد کوهنورد باید پوشاک پای خود را (کفش و جوراب ) با توجه به ارتفاع ، شرایط و فصل صعود در منطقه مورد نظر کوهستان، تدارک و انتخاب کند. ضروری است کوهنوردان قبل از اجرای برنامه کوهنوردی در فصل زمستان و سرما مطمئن شوند که جوراب و پوتین مناسب در مقابل برف و سرما پوشیده اند. جنس پوتین کوه، باید از نوع مرغوب باشد تا در فصل زمستان و سرما در برابر یخ زدن زود هنگام مقاومت بیشتری نماید.
– کوتاه کردن ناخن های پای خود را جدی بگیرید. ناخن های پای خود را به طور مستقیم کوتاه بچینید. به عبارت دیگر ناخن های انگشت پا را همیشه کوتاه نگه دارید، با کوتاه بودن ناخن  ها از فرو رفتن آنها در داخل گوشت پا جلوگیری می شود. چنانچه به طور اتفاقی ناخن های تان را خیلی کوتاه کردید و یا بر اثر پیشامدی ناخن پای تان شکست؛ سعی کنید لبه های ناخن را طوری صاف کنید که هیچ قسمت تیزی که بتواند پوست پا را سوراخ کند، باقی نماند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.