• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

پایان مرحله اول جستجو و امداد حادثه گرده آلمان‌ها

  • کد خبر : 69964
  • 16 بهمن 1400 - 1:31
پایان مرحله اول جستجو و امداد حادثه گرده آلمان‌ها
انجمن پزشکی کوهستان ایران: پس از 4 روز تلاش تیم امداد و نجات مشترک جمعیت هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی، مرحله اول عملیات انتقال پیکر حادثه دیدگان گرده آلمان‌ها به پایان رسید.

مقارن ظهر امروز ۱۳ بهمن ماه پس از انتقال پیکر زنده یاد “عباس کلهر” به جانپناه خرسان و با ثبات شرایط آب و هوایی و کاهش سرعت باد امکان انتقال امدادگران و همچنین پیکر “غباس کلهر” فراهم شد و تیم مزبور پس از جمع آوری نسبی کارگاه ها و لوازم فنی توسط امداد هلی کوپتر سازمان امداد و نجات هلال احمر به تهران منتقل شدند.

به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران، خانواده زنده یاد کلهر نیز پس از اخذ مجوز قضایی امکان انتقال مستقیم *عباس کلهر” به تهران فراهم شد و پیکر وی به تهران حمل و تحویل مقامات انتظامی و خانواده گردید.

بنابر همین گزارش پس از رسیدن تیم امداد و نجات به تهران، این تیم مورد استقبال مستقیم رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر جناب آقای “ولی پور” قرار گرفت.

لازم به ذکر است مدیریت عملیات فوق منتظر شرایط آب و هوایی مناسب بوده و با باز شدن پنجره هوایی مناسب این عملیات ادامه خواهد داشت تا پیکر مرحوم “حامد شاه حسینی” نیز از گرده آلمان‌ها تخلیه گردد.
لازم به ذکر است پیکر مرحوم “شاه حسینی” در ارتفاع حدود ۲۰۰ متر پایین تر از محل تثبیت پیکر عباس کلهر قرار داشته و عملیاتی بسیار سنگین تر برای حمل و انتقال پیکر وی موذد نیاز است و حداقل یک پنجره ثابت هوایی چهار روزه مورد نیاز است.

انجمن پزشکی کوهستان ایران از تلاش بیدریغ کلیه اعضای تیم امداد و نجات صمیمانه تقدیر و تشکر می نماید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.