• امروز : دوشنبه, ۱۴ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 4 March - 2024
کل اخبار 24592
1

پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 14290
  • 29 آذر 1399 - 11:47
پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا
بام نیوز: تیم فوتبال پرسپولیس با رسیدن به فینال این فصل لیگ قهرمانان آسیا به پرافتخارترین تیم ایرانی در این مسابقات تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با فرمت فعلی از سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز شده است که از زمان شروع مسابقات با شکل فعلی اتفاقات زیادی برای نمایندگان فوتبال ایران رخ داده هرچند تا امروز هیچ تیم ایرانی موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نشده، اما سه تیم ایرانی چهار بار حضور در فینال این مسابقات را تجربه کردند.

از سال ۲۰۰۲ سپاهان ۱۲، استقلال ۱۱، پرسپولیس ۹، ذوب‌آهن ۷، تراکتور ۵، فولاد ۳ ، نفت تهران، پاس، سایپا، استقلال خوزستان، مس کرمان و شهرخودرو مشهد یک بار در این مسابقات حضور پیدا کردند.

در این بین تیم‌های سپاهان و ذوب آهن یکبار و پرسپولیس ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند که از این حیث پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایرانی این مسابقات است. سپاهانی‌ها یکبار حضور در نیمه نهایی را تجربه کردند که همان یکبار هم فینالیست شدند و ذوب‌آهنی‌ها هم چنین شرایطی را داشتند اما پرسپولیس سه بار در نیمه نهایی حاضر بوده که دو بار آن منجر به حضور در فینال شده. استقلال اما با اینکه ۱۱ دوره در این مسابقات حضور داشته فقط یک بار توانسته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد که در این مرحله از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

پرسپولیس پرافتخارترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا

البته پیش از اینکه مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا با فرمت لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود از سال ۱۹۶۷ این مسابقات با نام جام باشگاه‌های آسیا و یک مدل مسابقات دیگر با نام جام در جام باشگاه‌های آسیا تا سال ۲۰۰۲ برگزار می شد. در آن مسابقات تیم استقلال دو بار در سال‎های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ به قهرمانی رسید و دو بار هم به نایب قهرمانی؛ ضمن اینکه تیم پاس تهران هم در‌ سال ۱۹۹۳ جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد تا آخرین تیم ایرانی باشد که در یک مسابقات باشگاهی در آسیا به قهرمانی می‌رسد. پرسپولیس هم در مسابقات جام در جام آسیا یک قهرمانی را به دست آورده است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد که از زمان برگزاری مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا به عنوان لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس به عنوان پر افتخارترین تیم ایرانی در این مسابقات شناخته می‌شود و اگر بتواند روز شنبه از سد اولسان هیوندای کره جنوبی بگذرد به اولین تیم ایرانی تبدیل خواهد شد که به قهرمانی در این مسابقات می‌رسد. هر چند شکست در بازی فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی هم پرسپولیس را با دو عنوان نایب قهرمانی پر افتخارترین تیم ایرانی در این مسابقات خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.