• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

پروژه سنگنوردی کرمانشاه قابل بهره برداری است

  • کد خبر : 70998
  • 03 اسفند 1400 - 20:54
پروژه سنگنوردی کرمانشاه قابل بهره برداری است
بام نیوز: به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه، پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال حاضر برای ورزشکاران این رشته قابل بهره برداری است.

صابر رحیمی، امروز(دوم اسفند) در مجمع انتخابات ریاست هیات کوهنوردی استان که با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد، بااشاره به گذشت دوسال از استارت پروژه دیواره سنگنوردی کرمانشاه، اظهارکرد: این پروژه به دلیل شیوع بیماری کرونا و کمبود اعتبارات هنوز تکمیل نشده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بخش اصلی باقی مانده کار، مسقف نمودن این دیواره است، با این وجود هم اکنون ورزشکاران سنگنورد استان می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه پیگیری و تلاش های زیادی شده، عنوان کرد: جمعا حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز داریم، با این وجود در حال حاضر هم قابل بهره برداری است.

وی در ادامه به ظرفیت های خوب کرمانشاه در رشته سنگنوردی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در دوسال گذشته درگیر شیوع بیماری کرونا بوده ایم، امکان برگزاری جشنواره بین المللی سنگنوردی بیستون فراهم نشد، اما برگزاری آن در سال آینده در دستورکار قرار دارد.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در بخش غارنوردی در کرمانشاه بویژه در کوهستان پرآو وجود دارد، گفت: می توانیم یک جشنواره بین المللی غارنوردی هم مانند سنگنوردی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب مجدد ثریا شهبازی به عنوان رئیس هیات کوهنوردی استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه ایشان از نیروهای توانمند ورزشی استان هستند و امور هیات را بخوبی پیگیری می کنند، از عملکردش راضی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه توصیه هایی هم به رئیس هیات کوهنوردی استان داشت و گفت: نگاه هیات به شهرستان ها بویژه شهرستان های مرزی باید ویژه باشد.

وی به وجود کوهستان های بلندی همچون پرآو، شاهو، بازی دراز و تاق بستان در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها برای رشد رشته های زیرمجموعه کوهنوردی در استان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.