• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
1

پنج نکته برای استقامت بهتر در سنگنوردی

  • کد خبر : 38351
  • 09 اردیبهشت 1400 - 0:03
پنج نکته برای استقامت بهتر در سنگنوردی
بام نیوز: بهترین راه برای بهتر شدن در مقاومت، انجام آن است. سنگنوردی در سالن یک روش عالی برای ایجاد تناسب اندام می باشد.

پنج نکته برای استقامت بهتر در سنگنوردی

به خاطر سپردن و تاکتیک ها

کاری که می خواهید انجامید دهید را به خاطر بسپارید و تاکتیکی باشید! یکی از بزرگترین اشتباهات در اکثر افراد این است که پس از سقوط کردن روی سنگ(پاندول شدن) پایین می آیند. با این کار فرصت یادگیری حرکات بالاتر از دست می رود. حتی به صورت بولت به بولت هم که شده، صعود کنید. برای شناسایی و یادگیری مسیر زمان بگذارید. تنها اینکه می توانید یک قسمت را صعود کنید به معنای بهترین راه نخواهد بود. بهترین حالات کوییک انداختن و استراحت در مسیر را بیاموزید. به خاطر سپردن حرکات در زمانی که قصد صعود ردپوینت مسیر را دارید بسیار کارآ می باشد.

سبز، زرد، قرمز

  • چراغ سبز = شما سرحال هستید، به خوبی و بدون دم کردن صعود می کنید.
  • چراغ زرد = در حال حرکت هستید، اما دچار پمپ عضلانی شده اید، می توانید برای اندکی در شرایط فعلی ادامه دهید.
  • چراغ قرمز= در خط قرمز قرار دارید. وقت زیادی نخواهید داشت و عضلات کاملا درگیر شده است.

هدف این است که در مناطق سبز و زرد بمانید. وقتی قرمز شدید، ریکاوری حتی در بزرگترین گیره هم بسیار دشوار خواهد بود. رد کردن یک گیره پا یا اشتباه زدن یک حرکت باعث میشود به سرعت وارد منطقه چراغ قرمز شوید. ماندن در مناطق سبز و زرد به معنای آرام ماندن هنگام حرکت و تنفس خوب است.

ریلکس کردن در زمان رسیدن به یک گیره مشتی یا نقطه مناسب استراحت اهمیت دارد. ضربان قلب و اعصابتان را آرام کنید و نفس بکشید. زمزه یک آهنگ در زیر لب یا فکر کردن به یک حس خوب یا نگاه کردن به مناظر از راههای آرام کردن فکر و بدن هستند. وقتی احساس کردید که آماده اید، چند لحظه دیگر صبر کرده و سپس ادامه دهید.آرام باشید.

صعود کنید. متراژ بزنید. مسیرهایی صعود کنید که برای شما آسان هستند. این نوع مسیرها به شما صبر و بردباری بعلاوه نکات لازم برای صعود مسیرهای سختتر می آموزند. همچنین هنگامی که خسته هستید سعی کنید ادامه دهید. خودتان را با صعود مسیرهای پرشیبتر و طولانی تر به چالش بکشید. این یک تفریح است که درونش مبارزه می کنید یا شاید برعکس!

فری سولو

تمرین

بهترین راه برای بهتر شدن در مقاومت، انجام آن است. سنگنوردی در سالن یک روش عالی برای ایجاد تناسب اندام می باشد. از تمرینات بر اساس زمان یا تعداد گیره بهره بگیرید. می توانید یک مسیر ۴۰-۶۰ گیره ای بخوانید. از بازی “گیره رو بگو” یا ۴در۴ کلاسیک یا تایم گرفتن روی دیواره استفاده کنید. روشهای مختلفی برای انجام این تمرینات وجود دارد که باعث کاهش یکنواختی تمرینات میشوند. مطالعه مطالب زیر در این زمینه راهنمای شما خواهد بود:

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=38351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.