• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

پوشیدن لباس‌های استرچ چه ارتباطی با کاهش تورم و درد بدن حین و بعد از ورزش دارد

  • کد خبر : 50221
  • 23 مرداد 1400 - 6:54
پوشیدن لباس‌های استرچ چه ارتباطی با کاهش تورم و درد بدن حین و بعد از ورزش دارد
بام نیوز: لباس‌هایی که تنگ هستند توسط محدود کردن عضلات کار می‌کنند و به عبارتی با کاهش انباشت مایعات، کاهش تورم و کاهش فشار تاثیر مثبتی در کاهش درد دارند.

بعد از مسابقاتی همچون ماراتن درد و تورم در بدن بسیار زیاد می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است پوشیدن لباس‌های چسبان بعد از ورزش شدید همچون ماراتن می‌تواند به کاهش درد عضلات کمک کند.

ماجرا چیه؟

این ماجرا را یک دانشمند علم تمرین به نام جسیکا هیل می‌گوید که سال ۲۰۱۳ روی موضوع مربوط یک بازبینی انجام داده و نتیجه را در مجله پزشکی ورزشی انگلستان به چاپ رسانده است.

جسیکا هیل به این جمع‌بندی رسیده که کسانی که لباس‌های استرج و تنگ را بعد از جلسه تمرین استفاده می‌کنند درد کمتری در عضلات تجربه می‌کنند و ریکاوری سریعتری به نسبت کسانی دارند که بعد از تمرین لباس‌های عادی به تن می‌کنند.

وقتی عضلاتی را سخت تمرین می‌دهید دچار التهاب می‌شوند. زمانی هم که واکنشی التهابی در بدن رخ می‌دهد دچار افزایش مایعات و تعداد گلبول‌های سفید خون می‌شوید که در آن ناحیه انباشته می‌شود. این اتفاقات باعث ایجاد تورم و افزایش فشار و در نتیجه درد می‌شود.

لباس‌هایی که تنگ هستند توسط محدود کردن عضلات کار می‌کنند و به عبارتی با کاهش انباشت مایعات، کاهش تورم و کاهش فشار تاثیر مثبتی در کاهش درد دارند.

لباس‌های استرج و محکم همچنین می‌توانند فشار خود داخل عضلات را افزایش دهند که باعث خروج کراتین کیناز (آنزیمی که بعد از تخریب عضلانی در عضلات نشت می‌کند و می‌تواند باعث بروز درد شود) می‌گردد.

لباس‌های استرج و تنگ راه رهایی از درد نیستند، بلکه تنها در کاهش آن کمک می‌کنند.

دانشمندان اسپانیایی گروهی از فوتبالیست‌ها را در یک بررسی طوری تمرین دادند که فقط روی یکی از پاهای آنها آستین استرج بستند و پای دیگر حالت نرمال بود.

در این حالت افراد مدت ۴۰ دقیقه در سراشیبی دویدند (این نوعی از تمرین است که معمولا برای به اوج رساندن درد استفاده می‌شود).

آنها در پایی که آستین استرج داشتن حدود ۲۷٪ نشانه‌های درد کمتری را تجربه کردند.

از طرف دیگر دانشمندان انگلیسی در یک تحقیق روی ماراتن کارها متوجه شدند که پوشیدن شلوار استرج طی ۲۴ ساعت بعد از عبور از خط پایان، باعث کاهش میزان درد شد اما به طور کلی درد را از بین نبرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=50221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.