• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24563
3

پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در لرستان

  • کد خبر : 80566
  • 08 آذر 1401 - 14:03
پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در لرستان
بام: مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: در قالب سامانه بارشی جدید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی هوا و ... در استان پیش‌بینی می‌شود.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار بام با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید در لرستان از فردا چهارشنبه، اظهار داشت: در قالب این سامانه بارشی، ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق، کاهش دما، احتمال ریزش تگرگ، در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رگبار برف، وزش باد شدید لحظه‌ای، مه آلودگی هوا در استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی در همه نقاط استان و به ویژه مناطق شمالی و غربی خواهد بود، افزود: زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی، ظهر پنج شنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، احتمال شکسته شدن سرشاخه‌های درختان، سقوط اشیا، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، کاهش میدان دید افقی و… در استان در این راستا پیش بینی می‌شود.

مرادپور در ادامه بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آماد گی ادارات خدمات رسان و امدادی برای شرایط زمستانی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، استحکام سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی (جمع آوری محصولات)، و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… در استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.