• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

چادر زدن در هنگام کوهنوردی در برف

  • کد خبر : 15671
  • 08 دی 1399 - 17:08
چادر زدن در هنگام کوهنوردی در برف
گروه اموزشی بام نیوز:چادر زدن در برف هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی، قلق‌های مختص خود را دارد. دانسته‌هایی که کوهنوردهای زمستان در اثر آموزش و تجربه کسب کرده‌اند.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص چادر زدن در هنگام کوهنوردی در برف منتشر نمود:
چادر زدن در برف هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی، قلق‌های مختص خود را دارد. دانسته‌هایی که کوهنوردهای زمستان در اثر آموزش و تجربه کسب کرده‌اند. کوهنوردها مهم‌ترین مساله برای چادر زدن در کوه را انتخاب محل مناسب می‌دانند. #چادر زدن باید در هوای مساعد و شیب مناسب انجام شود تا کوهنورد بتواند با استراحت یا شب مانی در چادر تجدید قوا کند.
طبیعی است که یک کوهنورد چادر را در محلی برپا کند که کم #بادگیرتر باشد و در ورودی آن به سمت #وزش باد نباشد. در نظر گرفتن شیب‌ها و آشنایی با نواحی بهمن‌خیز به درست انجام دادن این کار کمک می‌کند. برای یک کوهنورد برخورداری از سرعت عمل زیاد، تجربه، تمرین، هوش و تصمیم‌گیری به موقع در کوهنوردی به عنوان ضرورت کوهنوردی در نظر گرفته می‌شود. چون ممکن است اولین اشتباه در کوه، آخرین اشتباه فرد باشد و حتی جان تمام اعضای گروه را به خطر بیندازد. با همه این اوصاف، برای تهیه چادرهای کوهنوردی باید به جنس چادر، دوپوش بودن، کم وزن بودن آن و قدرت تحمل شرایط نامساعد توجه کنید و بعد راهی صعودهای زمستانه شوید.
دست خالی، فکر صعود زمستانی را هم نکنید

 

نرگس گودرزی

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.