• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

چادر زنی در هوای توفانی همراه با رعد و برق

  • کد خبر : 39852
  • 16 اردیبهشت 1400 - 21:22
چادر زنی در هوای توفانی همراه با رعد و برق
بام نیوز: به عنوان کوه پیما امکان آن هست که خود را برای کارهای مادر طبیعت آماده کرد ، حتی زمانی که از آسمان گلوله می بارد و با رعد و برق شکافته می شود.

به هنگام کوه پیمایی در مورد اینکه در طی سفرتان هوا چگونه خواهد شد حقیقتاً تنها می توانید حدس قریب به یقین داشته باشید. یکی از بزرگترین تهدیدات هوا در این زمان برای افراد رعد و برق است. هوا هر چه که می خواهد انجام خواهد داد ؛ اما به عنوان کوه پیما امکان آن هست که خود را برای کارهای مادر طبیعت آماده کرد ، حتی زمانی که از آسمان گلوله می بارد و با رعد و برق شکافته می شود.

آموزش ها

مرحله ۱) در طی طوفان همراه با رعد و برق از خط الراس ها و قلل مرتفع دور شوید. و مطمئنا آنجا چادر نزنید. رعد و برق به هر نزدیک ترین چیز به آسمان برخورد می کند. دور از خط الراس ها نزدیک دره چادر بزنید ، اما نه در ته دره چون ممکن است بسته به مکان سیل جاری شود.

مرحله ۲) درست زیر بلندترین درخت در یک منطقه یا فضای باز چادر نزنید. بار دیگر ، رعد و برق به بلندترین چیز در آن اطراف برخورد خواهد کرد.

مرحله ۳ ) از مواد هدایت کننده الکتریسیته دوری کنید. روی یا نزدیک آب یا نزدیک اشیا فلزی قرار نگیرید. روی برف خشک ایستادن مانعی ندارد. اگر چادرتان میله های فلزی زیادی در داخل دارد ، تا تمام شدن طوفان از یک مشما استفاده کنید و در میان درختان چمباتمه بزنید. در هنگام رعد و برق با اجاق خود آشپزی نکنید.

مرحله ۴ ) در ورودی غار یا تاق نایستید. چون الکتریسیته ممکن است از شما مثل یک شمع اتومبیل استفاده کند و درست از سقف به کف بپرد.

مرحله ۵) هنگام رعد و برق خود را کوچک کنید. یک عایق ، مثل زیرانداز ، را بین پاهای تان و زمین قرار دهید و چمباتمه بزنید یا بنشینید در حالی که زانوها را به سینه چسبانده اید.

مرحله ۶) اگر همراه با گروهی از افراد هستید پخش شوید. اگر یک فرد مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت شخصی که کنارش قرار گرفته است هم می تواند دچار آن شود. با پراکنده شدن احتمال اینکه همه مورد اصابت قرار گیرند نسبتا کم می شود و به این ترتیب شخصی هست که به قربانی برسد.

مرحله ۷ ) بهترین استفاده را از موقعیت تان ببرید. بهترین جا ، قرار گرفتن در جنگل زیر یک مشما است ، اما اگر در هنگام رعد و برق در فضای باز هستید ، کم ارتفاع ترین نقطه خشک را که می توانید پیدا کنید و خودتان را روی زمین کوچک کنید. اگر در آن اطراف تخت کوهی بزرگ یا قله ای قرار دارد ، پس قرار گرفتن در پایه آن ایمن تر از قرار گرفتن در راس آن یا در فضای باز در فاصله دور از آن است

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.