• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

چادر کو …

  • کد خبر : 68065
  • 19 دی 1400 - 14:44
چادر کو …
بام نیوز: رویه تازه ای که در میان کوهنوردان امروز رواج پیدا کرده، تقسیم وسائل و تجهیزات فردی و گروهی بین همنوردان است .

رویه تازه ای که در میان کوهنوردان امروز رواج پیدا کرده، تقسیم وسائل و تجهیزات فردی و گروهی بین همنوردان است . با این روش بخشی از وزن کوله کاسته میشود ، و دلیل کوهنوردان هم اینست که ؛ چه نیازیست که هر دو ما چادر برداریم ، و لوازم پخت و پز و ظروف مورد نیاز را به همراه ببریم ؟ بهتر است آوردن تجهیزات را میان همنوردان بخش بندی کنیم تا کوله کشی سنگین نداشته باشیم!…

اما اگر از دیدگاه فنی و درست به مقوله کوهنوردی و خطرات پیش بینی نشدۂ در کوهستان بنگریم ، بهتر آنست که هر کوهنورد تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه خودش داشته باشد تا در زمان حادثه و گم شدن در کوهستان ، یا آسیب دیدگی منجر به بیواک و احیانأ بازگشت تک نفره و یا سقوط از ارتفاع ، بقیه اعضای گروه وابستگی به تجهیزات وی نداشته باشند . و در شرایط بحرانی بتوانند جان خود را نجات داده و آسیب نبینند.

اینکه یک همنورد مواد غذائی را بهمراه داشته باشد ، دیگری ظروف و وسائل پخت و پز و گرمایشی را، و آن یکی چادر را در کوله اش جای دهد ، و از همنورد دیگر بخواهیم که لباس و وسائل شخصی ما را در کوله اش بگذارد ریسک بسیار بالائی در زمان فقدان یکی از این همنوردان را برای دیگر دوستان بوجود آورده و چه بسا جان کوهنوردان را به خطر بیندازد .

در اینجا پرسشی بوجود می آید که چه تضمینی برای همراهی همه اعضا در یک برنامه کوهنوردیست ؟ و آیا میشود بدون تجهیزات مهم و حیاتی در کوهستان رفت و آمد کرد ؟
اینکه کوله و تجهیزات را جلوتر از خودمان با خودرو و قاطر به مقصد برسانیم تضمینی برای سالم رسیدن ما خواهدبود ؟

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.