• امروز : پنجشنبه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 7 March - 2024
کل اخبار 24601
1

چرا آناپورنا خطرناک ترین هشت هزارمتری است؟

  • کد خبر : 37076
  • 31 فروردین 1400 - 14:50
چرا آناپورنا خطرناک ترین هشت هزارمتری است؟
بام نیوز: در اینجا میزان خود اتکایی کوهنورد بیشتر است. در هوای خراب در این قله مسیریابی و شعاع دید هم به شدت کاهش می یابد. که ریسک سقوط در شیبهای تند و صخره ها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، چهار دلیل اصلی برای توضیح این میزان از خطر صعود این کوه ذکر شده:
بهمن ها در آناپورنا

مسیر صعود این کوه در معرض بهمن می باشد. این خطر با تکنیکی بودن مسیر افزایش هم می یابد. بهمن ها به طور متناوب در این کوه فرو می ریزند و نمی توان برای یک پنجره زمانی ایمن بهمن صبر کرد. در صورتی که در مسیر بهمن قرار گرفته باشید احتمال فرار کردن از آن بسیار سخت خواهد بود. بعلاوه هیچ تیمی هم وجود ندارد که مانند کوههای آلپ امداد به اقدام موثر کند.
هوای غیرقابل پیش بینی

آناپورنا در عرض جغرافیایی شمالی تری نسبت به اورست قرار گرفته است. این مساله باعث سرمای بیشتر و غیرقابل پیش بینی بودن هوای آن هم میشود. سرمای شدید و بارش را در هر زمانی از سال باید انتظار داشت.
مسیر سخت صعود

مسیر صعود آناپورنا تکنیکی و دشوار می باشد. شیبهای مسیر از اورست تندتر هستند و تراورس مسیرهای منتهی به قله آسان نیست. همجنین طناب ثابت به طور پیوسته در بسیاری از قسمت های کوه وجود ندارد. این به معنای آن است که مسیر مانند صعودهای تجاری آماده سازی نمیشود، آنطور که به طور مثال در اورست رایج می باشد. که البته زمان فرود مشکل بیشتری هم ایجاد می کند.

در اینجا میزان خود اتکایی کوهنورد بیشتر است. در هوای خراب در این قله مسیریابی و شعاع دید هم به شدت کاهش می یابد. که ریسک سقوط در شیبهای تند و صخره ها را افزایش می دهد.
فقدان پشتیبانی محلی
یکی دیگر از عوامل افزایش ریسک در آناپورنا موقعیت آن می باشد. این کوه یک قله منفرد نیست بلکه یک رشته کوه شصت کیلومتری از مجموعه قلل می باشد. در مجموعه در این توده ۱۴ قله بالای ۷۰۰۰ متری و ۱۶ قله دیگر بالای ۶۰۰۰ متری وجود دارد. دسترسی به رشته کوه دشوار است و البته به همین دلیل پشتیبانی محلی هم دشوارتر خواهد بود.
در اینجا معمولا خبر چندانی از شرپاها و طناب ثابتها نیست. پس مجبور خواهید بود که کاملا متکی به خود صعود کنید. حمل بارها هم در آناپورنا توسط خود کوهنورد انجام میگیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=37076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.