• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
3

چرا بعضی ازکوهنوردان به خارپاشنه مبتلا می‌شوند؟ 

  • کد خبر : 60666
  • 07 آبان 1400 - 23:37
چرا بعضی ازکوهنوردان به خارپاشنه مبتلا می‌شوند؟ 
بام نیوز: علائم خار پاشنه می توانند شامل یک التهاب منتشر شده از ناحیه تحت تاثیر، دردی مبهم در پاشنه پا و احساس درد شدید پاشنه در هنگام ایستادن شوند.

خار پاشنه چیست؟

چرا بعضی ازکوهنوردان به خارپاشنه مبتلا می‌شوند؟

۱_کفش تنگ وغیراستاندار وبدون پاشنه

۲_کشیدگی بیش از حد تاندونهای پشت پا

۳_سرعت زیاد درشیب ها زیاد کوه

۴_گام برداری غیر اصولی

۵ صعودهای سنگین و پیوسته بدون ریکاوری

علائم خار پاشنه می توانند شامل یک التهاب منتشر شده از ناحیه تحت تاثیر، دردی مبهم در پاشنه پا و احساس درد شدید پاشنه در هنگام ایستادن شوند.

خار پاشنه زائده ای استخوانی است که می تواند در زیر پای فرد مبتلا به وجود آید. این خارها به استئوفیت یا خار کالکانئال نیز شناخته می شوند. خار پاشنه می تواند تیز، قلابی یا تاقچه مانند باشد.

رشد زائده خارپاشنه از زیر استخوان پاشنه به سمت قوس پا (میانه پا) می باشد. این قسمت از پا به فاشیای پلانتار (plantar fascia) شناخته می شود.

در یک عکس اشعه ایکس، خارپاشنه می تواند تا ۱٫۵ سانتی متر طول داشته باشد. در صورتی که عکس اشعه ایکس قادر به تایید وجود خار پاشنه نباشد، پزشک ممکن است این وضعیت را سندرم خار پاشنه تشخیص دهد.

علائم

علائم خارپاشنه شامل موارد زیر می شوند:

دردی شدید مانند فرو کردن یک چاقو در پا در هنگام ایستادن دردی مبهم در پاشنه پا در اغلب اوقات روزالتهاب و تورم در جلوی پاشنه پاوجود یک التهاب که از ناحیه تحت تاثیر منشا می گیرد.وجود یک برآمدگی کوچک و قابل دیدن استخوانی در زیر پاشنه پادرد نقطه ای در زیر پاشنه پا که راه رفتن را مشکل می سازد.

در صورتی که فرد این علائم را مشاهده کند، پزشک می تواند جهت تعیین مشکل یک عکس اشعه ایکس از پای او بگیرد. تنها راه مطمئن شدن از ابتلای یک فرد به خارپاشنه دیدن برجستگی استخوانی در عکس اشعه ایکس می باشد.

همه افراد مبتلا به خار پاشنه تمام این علائم را تجربه نخواهند کرد. برخی افراد مبتلا به خارپاشنه ممکن است که هیچ علائمی را تجربه نکنند. این افراد تنها در صورتی متوجه وجود این خارها می شوند که یک عکس اشعه ایکس به دلایل دیگری از پای خود گرفته باشند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=60666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.