• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

چرا تمرینات قدرتی برای سلامتی حیاتی هستند

  • کد خبر : 35972
  • 24 فروردین 1400 - 23:07
چرا تمرینات قدرتی برای سلامتی حیاتی هستند
بام نیوز: نتایج این تحقیقات نشان داد انجام تمرینات ورزشی با استفاده از وزن بدن نیز می‌تواند به اندازه تمرینات در سالن وزنه موثر باشد.

مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه سیدنی بر روی ۸۰ هزار نفر نشان داد که تمرینات قدرتی تاثیر زیادی بر روی افزایش طول عمر دارند.

نتایج این تحقیق نشان داد که تمرینات قدرتی ۲۳ درصد ریسک مرگ زودهنگام ناشی از انواع بیماری‌ها و ۳۱ درصد مرگ ناشی از سرطان را کاهش می‌دهند. با این حال شواهدی مبنی بر ارتباط تمرینات قدرتی با مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق مشاهده نشده است.

پروفسور Stamatakis رهبر این گروه تحقیقاتی اشاره کرد: تمرینات ورزشی که قدرت عضلات را افزایش می‌دهند اهمیت آنها برای سلامتی همانند تمرینات هوازی مثل راه رفتن سریع و دوچرخه سواری است. وی همچنین اشاره کرد که تاثیر این تمرینات قدرتی بر کاهش مرگ‌های ناشی از سرطان ممکن است کارآمدتر از تمرینات هوازی باشد.

یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد که ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی تاثیر بیشتری نسبت به تمرینات هوازی بر کاهش ریسک مرگ‌و‌میر دارند. دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای افراد بالغ، ۱۵۰ دقیقه تمرینات هوازی و دو جلسه تمرینات قدرتی در هفته می‌باشد.

نتایج این تحقیقات نشان داد انجام تمرینات ورزشی با استفاده از وزن بدن نیز می‌تواند به اندازه تمرینات در سالن وزنه موثر باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.