• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

چرا مصرف هندوانه برای ورزشکاران مفید است

  • کد خبر : 45060
  • 25 خرداد 1400 - 20:24
چرا مصرف هندوانه برای ورزشکاران مفید است
بام نیوز: هندوانه از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه مطلوبش، فوائد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد.

هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A و B است. حضور ویتامین‌های B برای تولید انرژی حیاتی هستند. ویتامین ث نیز براحتی می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند.

همچنین بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در آن یافت می‌شود. یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. لیکوپن در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند.

زمانی که تمرین می کنیم بواسطه تعریق مقدار زیادی الکترولیت از دست می دهیم. هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که براحتی می تواند مقادیر از دست رفته را براحتی جبران کند

آب هندوانه تسکین‌ دهنده‌ دردهای عضلانی

هندوانه از جمله میوه‌هایی است که علاوه بر طعم و مزه مطلوبش، فوائد و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف هندوانه می‌تواند بخشی از کالری، ویتامین C و A‌ مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای عضلانی و افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده “سیترولین” در این میوه است که عملکرد رگ‌ها را بهبود داده و فشارخون را پایین می‌آورد. سیترولین اسید آمینه‌ای است که برای اولین بار آن را در هندوانه پیدا کردند.

هندوانه و عضله سازی

این اسید آمینه نقش مهمی در بدن دارد، اما برخلاف برخی از اسیدهای آمینه‌ی دیگر، برای ساختن پروتئین بکار نمی‌رود اما نقش چشمگیری در چرخه‌ی اوره دارد که بدن‌تان را از ترکیبات مضر، رها می‌کند. چرخه‌ی اوره، آمونیاک را از بدن خارج می‌کند. محصول نهایی این چرخه، اوره است که بدن از طریق ادرار آن را دفع می‌کند. این اسید آمینه می‌تواند رگ‌های خونی‌تان را گشادتر کرده و نقشی هم در عضله سازی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.