• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
3

چربی بخورید

  • کد خبر : 48167
  • 27 تیر 1400 - 23:39
چربی بخورید
بام نیوز: ويتامين های محلول در آب نمی توانند در بدن ذخيره شوند و انسان برای تأمين آن ها بايد به صورت روزانه از راه مصرف غذاهای مختلف نياز خود را برطرف كند.

هیچ وقت چربی موجود در رژیم های غذایی را با چربی بدن مقایسه نکنید، چون برابر نیستند. در حقیقت جذب ویتامین های محلول در چربی که از جمله ویتامین های ضروری هستند که باعث استحکام و بهبود استخوان ها، رشد بافت ها، عملکرد سیستم ایمنی و انتقال آنتی اکسیدان ها می شوند، برای جذب به چربی نیاز دارند.

ويتامين ‏های محلول در چربی چيست؟

ويتامين‏ ها به دو دسته محلول در چربی مانند ویتامین های A، D، E و K و ويتامين‏ های محلول در آب مانند خانواده Bتقسيم می شوند.

ويتامين های محلول در آب نمی توانند در بدن ذخيره شوند و انسان برای تأمين آن ها بايد به صورت روزانه از راه مصرف غذاهای مختلف نياز خود را برطرف كند.

خیلی کم چربی می خورید؟ منتظر چاقی شکم باشید

حتماً شما هم شنیده اید که مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، یکی از دلایل چاقی به ویژه چاقی شکمی است اما احتمالا نشنیده اید که بیش از اندازه چربی نخوردن هم می تواند به چاق شدن شکم شما منجر شود.

محققان می گویند کسانی که بیش از اندازه بر نخوردن چربی تاکید می کنند، صاحب شکم هایی چاق و نازیبا می شوند.

از نظر آنها مصرف چربی های مفید هم برای سلامت لازم است و هم برای زیبایی افراد و کسانی که می خواهند تناسب اندام شان را حفظ کنند باید در رژیم شان چربی را جا دهند.
اگر از چربی حیوانی (اشباع) ترس دارید، می توانید چربی های غیراشباع مثل آووکادو، روغن زیتون، دانه های روغنی، مغزها و. . . استفاده کنید.

اگر رژیم غذایی ما یک رژیم غذایی با چربی کم باشد، گذشته از اینکه در جذب ویتامین ها با مشکل مواجه خواهیم شد، بطور مداوم احساس گرسنگی کرده و از خستگی روحی رنج می بریم.

سعی کنید مواد غذایی حاوی چربی های تک یا اشباع نشده چند واحدی مانند بادام، آوکادو، روغن زیتون، ماهی ساردین، گردو و ماهی سالمون وحشی را مصرف کنید. همچنین این مواد غذایی با پروتئین غنی شده که هم احساس سیری را به شما می دهد و برای مدت طولانی انرژی بدن شما را تضمین می کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=48167
  • ارسال توسط :
  • منبع : کـــانال طبیعــت نیلوفــرانه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.