• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

چطور درهوای سرد سنگنوردی کنیم؟

  • کد خبر : 24290
  • 19 بهمن 1399 - 13:54
چطور درهوای سرد سنگنوردی کنیم؟
بام نیوز: دقیقا خلاف استراتژی خود در تابستان عمل کنید و دنبال نور خورشید باشید. نور خورشید بدن شما را گرم می کند و شما با سنگ های سرد منجمد نمی شوید.

چطور درهوای سرد سنگنوردی کنیم؟

قطعا شما نیز از ماجرای سنگنوردی در فصل سرد اطلاع دارید.در انتهای فصل پاییز و حتی تا آغاز فصل بهار ، هوا برای سنگنوردی بسیار سرد می شود ولی شما قصد دارید به هر ترتیب سنگنوردی کنید. بعضی مواقع نوک انگشتان سرد و بی حس می شود و پشیمان می شوید.

بعضی مواقع شما می توانید بر سرما غلبه کنید. سعی داریم روشهایی برای مبارزه با سرما برای ادامه سنگنوردی را برای شما آموزش دهیم تا حتی بتوانید در روزهای سرد زمستانی نیز تمرین داشته باشید.

بسته های گرم کننده دست :

یکی از آنها را در کیسه پودر خود قرار دهید تا هنگام صعود تا حدودی گرما به دستان خود برسانید و یا اینکه در جیب کاپشن خود قرار دهید تا بین صعود ها دستان شما گرم شود. هیچ چیزی بهتر از یک سورپرایز گرم هنگامی که وجودش را فراموش کرده ایم نیست.

دنبال خورشید باشید :

دقیقا خلاف استراتژی خود در تابستان عمل کنید و دنبال نور خورشید باشید. نور خورشید بدن شما را گرم می کند و شما با سنگ های سرد منجمد نمی شوید.

کفشهای صعود خود را گرم نگه دارید: کفش های خود را زیر کاپشن خود نگه دارید. این کار باعث میشود کف کفش شما سخت و خشک نشود.

لایه بندی :

انواع مختلفی از لباس های لایه اول وجود دارند و همچنین لباسهایی از جنس پشم گوسفند و پر اما بیشترین توجه را به دستها و پاها و سر خود داشته باشید.دستکش های حمایت می توانند انگشتان شما را از سرما محافظت کنند ولی اگر تمایلی به پوشیدن دستکش های بدون انگشت ندارید انواع دیگر آنها را استفاده کنید. جوراب های بسیار زیادی برای گرم نگه داشتن پاها وجود دارد که می توانید از انها استفاده کنید و در انتها یک کلاه گرم را فراموش نکنید.

گرم کردن درون : همراه خود یک فلاسک چای یا قهوه یا کاکائو یا سوپ داشته باشید تا با نوشیدن آن بدنتان را گرم کنید.

نقاط گرم بدن خود را استفاده کنید:

درست قبل از صعود خود و یا در طی استراحت خود دستان خود را برای گرم نگه داشتن زیر بغل خودتون قرار دهید. با این کار دستان شما گرمای زیر بخل شما را جذب می کنند و صعود راحت تری خواهد داشت.

بولدر :

با تمرین بولدر در فصل سرد شما نگرانی از یک حمایت چی که از از سرما درحال لرزیدن است ندارید و حین صعود در ارتفاع به حمایت چی خود فکر نمی کنید. با تمرین بولدر شما تنها نیاز دارید تا انگشتان و بدن خود را گرم کنید و این گرم کردن برای یک مسیر با ۱۰ حرکت کافی به نظر میرسد در حالی که در صعود مسیر بلند شاید شما نیز به انجام ۶۰ حرکت داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=24290
  • نویسنده : مائده اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانون کوه نوردان کردستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.