• امروز : یکشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 10 March - 2024
کل اخبار 24609
2

چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

  • کد خبر : 82281
  • 21 دی 1401 - 21:45
چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟
بام: جزیره زیبا و بزرگ قشم، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های بسیاری دارد. در طول سال گردشگران زیادی، این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری بام، جزیره زیبا و بزرگ قشم، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های بسیاری دارد. در طول سال گردشگران زیادی، این جزیره را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و با رزرو هتل‌های قشم، سفری خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد، تا علاوه بر بازدید از طبیعت زیبا و دیدنی قشم، از بازارهای ارزان و مناسب آن نیز بهره‌مند شوند.

موقعیت جغرافیایی قشم و قرار گرفتن در منطقه آزاد، باعث شده تا اجناس خارجی به راحتی به این منطقه وارد شود و با قیمت مناسب عرضه گردد. برای انتخاب بهترین فصل سفر به قشم و شرکت در جشنواره‌ها و حراجی‌های این جزیره، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط آب و هوایی جزیره قشم

برای داشتن سفری عالی با شریط آب و هوایی مطبوع، بهتر است قبل از سفر به قشم از شرایط آب و ‌هوایی فصل‌های مختلف این جزیره، آگاه شد.

فصل بهار در قشم

شرایط آب و هوایی در اوایل فصل بهار، بسیار معتدل و متعادل است و می‌تواند بهترین زمان، برای سفر انتخاب شود. اما به دلیل پیک سفر در ایام نوروز، هزینه‌های سفر به قشم ارزان نخواهد بود اما به‌خاطر تعطیلات، بسیاری از گردشگران ایام نوروز را برای سفر انتخاب می‌کنند. متوسط دما در ماه فروردین ۲۰ درجه و حداکثر دما ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

فصل تابستان در قشم

گرم‌ترین فصل در جزیره قشم، فصل تابستان و به‌خصوص ماه تیر است. شرایط آب و هوایی در فصل تابستان بسیار گرم بوده و مانند اوایل بهار، دما متعادل نیست. گرما و شرجی بودن هوا، بازدید از جاذبه‌های دیدنی قشم مانند قلعه پرتغالی‌ها، دره ستارگان، ژئو پارک قشم و… را بسیار سخت خواهد کرد. به‌خاطر این گرمای طاقت فرسا، بسیاری از مسافران، از سفر در این فصل، خودداری می‌کنند.

اما برای داشتن سفری ارزان، فصل تابستان بسیار مناسب است. زیرا با گرم شدن هوا، حراجی‌ها در بازار قشم شروع می‌شود و چون در این فصل گردشگران کمتری به قشم سفر می‌کنند، هزینه اقامت نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به‌همین دلیل، تابستان فصلی ارزان برای سفر به قشم است.

چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

فصل پاییز در قشم

بعد از فصل گرم تابستان، شرایط آب و هوای مطبوعی را شاهد هستیم. زیبایی‌های فصل پاییز، چهره جدیدی از جزیره قشم را به گردشگران نشان خواهد داد و دیگر از گرمای طاقت فرسای تابستان، هم خبری نیست. دمای هوا در مهرماه از ۲۵ درجه بیشتر نخواهد شد و این فصل با آب و هوایی ملایم و شب‌هایی طولانی، فرصت مناسبی برای کمپینگ در دره ستارگان است.

فصل زمستان در قشم

سردترین زمان در جزیره قشم، فصل زمستان است. متوسط دما در زمستان ۱۳.۵ تا ۱۸.۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. حداکثر دمای هوا در زمستان ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. بسیاری از افراد معتقدند فصل زمستان و پاییز برای سفر به قشم زمان بسیار مناسبی است، چرا که در این فصل‌ها، هوا خنک و مطبوع بوده و یقیناً گردشگرانی که در این دو فصل به قشم سفر می‌کنند، پشیمان نخواهند شد.

رویدادها و جشن‌های قشم در فصول مختلف

هر منطقه‌ای دارای آداب و رسوم و جشن‌های مخصوص به خود است. آداب و رسوم مردم قشم، نشان دهنده فرهنگ غنی و بااصالت مردم این منطقه است. خاص بودن بعضی از مراسم و سنت‌ها، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. افراد علاقه‌مند به گردشگری فرهنگی، می‌توانند با اقامت در هتل آرتا قشم، از نزدیک شاهد این جشن‌ها باشند. از مراسمات مهم قشم، جشن نوروز صیاد، جشن نخل خرما و جشن میگو است.

جشن نوروز صیاد

در جشن نوروز صیاد، مردم با پوشیدن لباس‌های رنگی و پایکوبی و رنگ‌آمیزی همه جا، جشن می‌گیرند. مردم نخل‌ها و درخت‌ها را تزئین می‌کنند و با لباس‌های محلی در مراسم حضور دارند. در اواخر تیر یا همان اول مرداد، ماهی‌گیران هیچ‌گونه صیدی انجام نمی‌دهند و به شادی و پایکوبی می‌پردازند. این جشن، نوعی مراسم شکرگزاری به‌حساب می‌آید.

جشن نخل خرما

سفر به قشم در روزهای آخر شهریور، مصادف می‌شود با جشن نخل خرما، که می‌توان در این مراسم شرکت کرد. کشاورزان برای پرورش نخل و کاشت خرما، زحمت فراوانی را به‌دوش می‌کشند و این جشن را برای رفع خستگی و شادی پس از برداشت خرما، برپا می‌کنند. خرما در بین مردم قشم، از ارزش بسیاری برخوردار است و به‌عنوان درخت زندگی از این میوه یاد می‌شود.

چه فصلی برای سفر به قشم مناسب است؟

جشن میگو

جشن میگو در آبان ماه که هوا مطبوع و معتدل‌تر است، برگزار می‌شود. برای حضور در این جشن، باید ۲۴ و ۲۵ آبان در پارک ساحلی جزیره حضور داشته باشید تا از برنامه‌ها و جُنگ‌های شادی، نهایت لذت را ببرید.

سخن پایانی

فصل سفر به قشم، براساس شخصیت افراد متفاوت است. بعضی از افراد برون‌گرا هستند و شلوغی را می‌پسندند و بعضی دیگر درونگرا هستند و خلوت و تنهایی را انتخاب می‌کنند. این خصوصیات افراد، در انتخاب مقصد و زمان سفر بسیار تأثیرگذار است.

آب و هوا از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب فصل سفر می‌باشد به‌همین دلیل در فصل پاییز، زمستان و بهار مسافران زیادی به قشم سفر می‌کنند. در زمان شلوغی نیز می‌توان از این منظر نگاه کرد که می‌توان به تبادل فرهنگی بیشتر پرداخت. البته از معایب مهم آن سخت پیدا کردن اقامتگاه و بالا رفتن هزینه‌های سفر و قیمت اجناس است.

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید، فصل تابستان است. جزیره قشم به‌عنوان منطقه آزاد، پیشرفت زیادی بر جذب سرمایه، خرید و فروش و تجارت دارد و به‌همین دلیل، کالاها بسیار متنوع و ارزان‌تر ارائه می‌شود. مراکز خرید و بازارهای قشم در فصل تابستان، اجناس خود را به حراج می‌رسانند که می‌توان کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیفات بسیار خوب تهیه کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری بام در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.