• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
0

چه ورزش های هوازی برای کسانی که درد زانو دارند مناسب است

  • کد خبر : 44588
  • 21 خرداد 1400 - 17:28
چه ورزش های هوازی برای کسانی که درد زانو دارند مناسب است
بام نیوز: برای برخی دردهای زانو که ناشی از تخریب شدن بافت مفصل است، محدودیت‌های زیادی وجود دارد و شخص مجاز به انجام خیلی از تمرینات نیست.

۱. شنا کردن

فشار آب باعث می‌شود مفاصل سفت شده و آسیب نبینند در نتیجه یک تعادل عمومی در بدن ایجاد می‌شود. هنگامی که در آب شناورید بدن تنها ۵۰٪ وزن خود را تحمل می‌کند. پس اگر برای ورزش محدودیت حرکتی دارید، شنا یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. هنگام شنا کردن تمام عضلات بدن به کار گرفته می‌شوند که در این میان می‌توان به ماهیچه‌های شانه، کمر، شکم، پا، باسن و ران اشاره کرد.

دوچرخه سواری

چه دوچرخه ثابت را انتخاب کنید و یا برای پدال زدن به خیابان بروید، یک ورزش هوازی مطمئن برای چربی سوزی انتخاب کرده‌اید که برای زانو درد بهترین گزینه است چرا که به تدریج انعطاف پذیری و توان زانو را افزایش می‌دهد و عضله چهار سر را تقویت می‌کند. ضعف عضله چهار سر در بسیاری از موارد باعث بروز زانو درد می‌باشد، بنابراین این تمرین نیز برای تقویت عضلات و کاهش درد زانو ناشی از ضعف عضلات است نه برای کسانی که مشکل در مفصل زانو دارند، مانند آرتروز.

دقت کنید زین دوچرخه در ارتفاع مناسبی باشد، اگر ارتفاع زین پایین است، فشار روی مفاصب زانو وارد خواهد شد. پس ارتفاع زین باید به گونه‌ای باشد که دست‌ها و لگن در یک خط قرار بگیرند. اگر زانو درد دارید نباید پدالتان سبک باشد در این صورت با هر بار پدال زدن به زانو ضربه وارد می‌شود. یک مقاومت پایه را پیدا کنید که در آن فشار ملایمی زیر پا احساس شود و به تدریج این مقاومت را افزایش دهید تا عضلات چهار سر ران تقویت شوند یابند.

نکته پایانی

همانطور که در مطلب توضیح داده شده است، برای برخی دردهای زانو که ناشی از تخریب شدن بافت مفصل است، محدودیت‌های زیادی وجود دارد و شخص مجاز به انجام خیلی از تمرینات نیست، اما اگر درد ناشی از ضعف عضلات باشد، هر تمرینی که توصیه به انجام شده را به کار بگیرید نتیجه مثبتی خواهد داشت.

تهیه و ترجمه:elmevarzesh

@samiei2021

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44588
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال زمزمه های آفتاب و برف

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.