• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

چگونه به متوقف کردن تغییرات اقلیمی کمک کنیم

  • کد خبر : 39485
  • 14 اردیبهشت 1400 - 20:51
چگونه به متوقف کردن تغییرات اقلیمی کمک کنیم
بام نیوز: اکثر مردم ایران تغییرات اقلیمی را نمی شناسند و از خطرات این تغییرات آگاه نیستند؛ بنابراین تلاشی برای مقابله با آن نمی کنند. اگر هر یک از ما در هر روز تنها یک نفر را با تغییرات اقلیمی و خطرات آنها آشنا کنیم، گام بسیار مهمی در مقابله با بزرگترین تهدید قرن بیست و یکم برداشته ایم.

شیوه های موثر که هر کسی می تواند به کار بگیرد تا نقش خود در انتشار گازهای گلخانه ای که باعث ایجاد تغییرات اقلیمی می شوند، را کاهش دهد. البته در هیچ یک از راهکارهای زیر نباید با زیاده روی باعث سخت تر کردن زندگی بر خود و دیگران شویم.

– حمل و نقل سبز را به کار گیریم: به جای استفاده از خودروهای شخصی مصرف کننده ی سوخت های فسیلی بنزین و گازوئیل، تا جایی که امکان دارد از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده یا پیاده روی کنیم. از خودروی شخصی در مواقع نیاز استفاده کنیم.

– انرژی را بهینه مصرف کنیم: استفاده از لامپ های کم مصرف و خاموش کردن لامپ های اضافی حتی برای چند دقیقه، خرید وسایل برقی دارای برچسب مصرف انرژی بهینه و انجام بازرسی مصرف انرژی توسط متخصصان برای بهینه کردن مصرف انرژی خانگی از ساده ترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم.

– انرژی های تجدیدپذیر را استفاده کنیم: به جای استفاده از نفت، گاز و برق تولید شده در نیروگاه های آبی، از انرژی تولید شده توسط خورشید و … استفاده کنیم. امروزه سلول ها و پنل های خورشیدی خانگی در دسترس قرار دارند.

– از مواد غذایی اورگانیک و محلی بیشتر از مواد فرآوری شده استفاده کنیم: قسمتی از غذای خود را خودمان کشت کنیم. بین ۱۸-۲۵% از گازهای گلخانه ای نتیجه ی تولید صنعتی گوشت خصوصاً گوشت قرمز است. مصرف گوشت را کم و مصرف مواد غیرگوشتی را زیاد کنیم. به جای گوشت قرمز که میزان بیشتری گاز گلخانه ای تولید می کند از غذاهای دریایی و مرغ استفاده کنیم.

– دورریز غذا را کم کنیم: هر ماده ی غذایی که مصرف می کنیم، مقداری گاز گلخانه ای را به جو زمین آزاد می کند. علاوه بر این فرآیند تولید مواد غذایی منجر به تولید گازهای گلخانه ای می شود. بنابراین در صورت جلوگیری از هدر دادن مواد غذایی، نقش خود در ایجاد تغییرات اقلیمی را کاهش داده ایم.

– ضایعات بازیافت نشدنی را کم کنیم: زباله های بازیافت نشدنی که در زمین دفن می شوند باعث تولید گاز متان دومین گاز مهم گلخانه ای می شوند. در نتیجه در صورت استفاده از مواد بازیافت شدنی می توانیم به کاهش گازهای گلخانه ای کمک کنیم.

– اطلاع رسانی کنیم: اکثر مردم ایران تغییرات اقلیمی را نمی شناسند و از خطرات این تغییرات آگاه نیستند؛ بنابراین تلاشی برای مقابله با آن نمی کنند. اگر هر یک از ما در هر روز تنها یک نفر را با تغییرات اقلیمی و خطرات آنها آشنا کنیم، گام بسیار مهمی در مقابله با بزرگترین تهدید قرن بیست و یکم برداشته ایم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.