• امروز : جمعه, ۱۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 March - 2024
کل اخبار 24609
2

چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟

  • کد خبر : 5843
  • 23 آبان 1399 - 10:08
چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم؟
بام نیوز آموزشی: کمپینگ همیشه فعالیتی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است. امکان تغییر آب‌وهوا در هر لحظه خاطره خواب در این هتل بینهایت ستاره را جالب‌تر و پر چالش‌تر خواهد کرد. اگر می‌خواهید در کمپینگ راحت‌تر بخوابید به توصیه‌های زیر عمل کنید.توجه داشته باشید که کمپ همیشه سختی‌های خودش را به‌همراه دارد و همین دشواری‌ها و شرایط غیر‌معمول است که تجربه‌ای ارزشمند برای شما می‌شود.

گروه اموزشی پایگاه بام نیوز، مطلبی را در خصوص چگونه در کمپ راحت‌تر بخوابیم را منتشر نمود:

کمپینگ همیشه فعالیتی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است. امکان تغییر آب‌وهوا در هر لحظه خاطره خواب در این هتل بینهایت ستاره را جالب‌تر و پر چالش‌تر خواهد کرد.
اگر می‌خواهید در کمپینگ راحت‌تر بخوابید به توصیه‌های زیر عمل کنید.توجه داشته باشید که کمپ همیشه سختی‌های خودش را به‌همراه دارد و همین دشواری‌ها و شرایط غیر‌معمول است که تجربه‌ای ارزشمند برای شما می‌شود.

در کمپینگ هم شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید تا بیشتر از خواب‌تان در چادر لذت ببرید.

۱. مکان چادر

•مسطح‌ترین مکان را برای برپایی چادر انتخاب کنید.
•سنگ‌ها و بریده‌های چوب را قبل از برپایی چادر، از روی سطح جمع‌آوری کنید.
•دقت کنید که در مسیر جوی‌های خشک چادرتان را برپا نکنید! در غیر اینصورت در هنگام بارندگی، ممکن است در چند دقیقه، در مسیر سیل قرار بگیرید.

۲. از سطح زمین فاصله بگیرید

اهمیت زیرانداز مناسب، کمتر از لباس و کیسه‌خواب مناسب نیست. پیشنهاد می‌کنیم زیراندازی مناسب برای زیر چادر و یک زیرانداز عایق رطوبتی، برای داخل چادر به‌همراه داشته باشید.

۳. گرم بمانید

یادتان باشد معمولاً در طبیعت باید آماده‌ی تغییرات ناگهانی هوا باشید. در اکثر محیط‌های طبیعی، باید آمادگی سرمای شبانه را داشته باشید؛ پس کیسه‌خواب مناسبی به‌همراه داشته باشید.
توصیه زیر را برای استفاده از کیسه‌خواب جدی بگیرید:

۱٫به هیچ‌عنوان با لباس مرطوب (حتی رطوبت خیلی کم) داخل کیسه‌خواب نروید. در صورت خوابیدن بدون هیچ لباسی، بیشتر از خوابیدن با لباس مرطوب گرم خواهید ماند.
۲٫تا آنجا که برایتان امکان‌پذیر است، با لباس کم و راحت داخل کیسه خواب شوید. لباس‌های حجیم و گرم، باعث عرق کردن داخل کیسه‌خواب و نتیجتاً مرطوب شدن لباس‌های شما و احساس سرما می‌شود.

برای انتخاب کیسه‌خواب مناسب و استفاده صحیح از آن، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:
•انتخاب نوع کیسه خواب
•روش صحیح استفاده از کیسه خواب
•گرم کردن چادر و کیسه خواب

👈۴. سایز چادر

چادرهای استاندارد، از چادرهای انفرادی تا چادرهای ۴ نفره دسته‌بندی می‌شوند. اگر عادت به «سبک سفر کردن» ندارید، پیشنهاد می‌کنیم چادری با یک سایز بزرگ‌تر از تعداد نفرات با خود همراه داشته باشید.

۵. حواستان به تهویه چادر باشد

هیچ‌کس دوست ندارد در یک چادر دم‌کرده از خواب بیدار شود. چادرهای استاندارد، معمولا دارای پنجره هستند. بهتر است با توجه به دمای هوا، حداقل یکی از پنجره‌های چادر (که پشت به جهت وزش باد است.) را باز بگذارید تا تهویه مناسب داخل چادر برقرار شود.

۶. سروصدا را هم در نظر بگیرید.

بعضی افراد سروصدای جنگل در شب را بسیار دوست‌داشتنی می‌دانند، صدای جیرجیرک‌ها، پرندگان، درختان و… اما اگر شما جزو افرادی هستید که با وجود این صداها نمی‌توانید بخوابید، حتما پدهای مخصوص توگوشی همراه داشته باشید. در صورتی که به این پدها دسترسی ندارید، می‌توانید از دستمال کاغذی یا پنبه هم برای کاهش صدا استفاده کنید.

۷. خودتان را خسته کنید

در کمپینگ هستید! پس شروع به کوهنوردی و گشت زدن و طبیعت‌گردی کنید. شنا کنید. این‌ها باعث می‌شوند شب در چادر با گذاشتن سرتان روی زمین خوابتان ببرد.

۸. چادر مناسب تهیه کنید.

شاید این مورد مهم‌ترین عامل برای داشتن خوابی آسوده در کمپ باشد. پیشنهاد می‌کنیم از چادرهای استاندارد، ۲ پوش و مقاوم برای طبیعت‌گردی استفاده کنید. چادرهای بی‌کیفیت، ممکن است خاطره یک شب زیبا در کمپ را به کابوسی برای شما تبدیل کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=5843
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : کانال صدای کوهستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.