• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
3

چگونه هارنس خود را وارسے ڪنیم؟

  • کد خبر : 39655
  • 16 اردیبهشت 1400 - 23:55
چگونه هارنس خود را وارسے ڪنیم؟
بام نیوز: اگر المانے از هارنس شما با عنوان تعمیر شود مشخص شده است، تا زمانے ڪه تعمیرات لازم انجام شود از استفاده از آن خوددارے ڪنید. اگر المانے با عنوان  استفاده نشود، از ڪار افتاده مشخص شده است، شما باید براے جلوگیرے از استفادۀ بیشتر، هارنس خود را نابود ڪنید و یک هارنس جدید بخرید.

آخرےن بارے ڪه هارنس خود را وارسے ڪردید چه زمانے بود؟ آیا تاریخ تولید هارنس خود و یا اینڪه عمر آن به پایان رسیده یا نه را می‌دانید؟ به عنوان یک ڪوه‌نورد، مسئولیت بررسے ابزار قبل یا بعد از هر بار استفاده جهت ڪاهش خطرات موجود در ڪوه‌نوردے، بر عهده شما است. اگر در هارنس خود نشانه‌هاے فرسایش و یا افت ڪارایے غیرمنتظره‌اے مشاهده ڪردید، باید تا زمانے ڪه یک وارسے دقیق و با جزئیات روے آن انجام شود قرنطینه‌اش ڪنید
«پتزل» توصیه می‌ڪند ڪه ابزار خود را هر ۱۲ ماه یڪبار توسط شخصے حرفه‌اے بازبینے ڪنید. قبل از برنامه، با در نظر گرفتن ۱۴ نڪته یک وارسے بر روے هارنس خود انجام دهید تا مطمئن شوید ڪه براے استفاده آماده است. همچنین می‌توانید دستورالعمل رسمے موجود براے مراحل وارسے و فرم وارسے را از سایت پتزل petzl.com دانلود ڪنید. زمانے ڪه هارنس خود را وارسے می‌ڪنید، براے هر المان بررسے شده، یڪے از گزینه‌هاے  وضعیت خوبے دارد ،  ڪنترل شود ،  تعمیر شود ،  استفاده نشود، از ڪار افتاده ، و یا  غیر ڪارآمد را مشخص ڪنید.
سابقۀ محصول را بدانید.
گام اول: شرایطے را ڪه هارنس در آن استفاده شده است مرور ڪرده و اتفاقات غیر مترقبه در طول مدت استفادۀ هارنس را شناسایے ڪنید. مثلاً: سقوط‌ها، قرارگرفتن ابزار در معرض سرما یا گرماے شدید، تغییر شڪل خارج از امڪانات سازنده و غیره..
مشاهدات اولیه را انجام دهید.
گام دوم: موجودیت و خوانایے شماره سریال و نشان استاندارد CE را بررسے و تأیید ڪنید. لطفاً توجه داشته باشید ڪه شماره سریال موجود بر روے هارنس ڪوه‌نوردے شما باید به یڪے از دو صورت موجود در تصویر Code A و Code B درج شده باشد.

گام سوم: توجه ڪنید ڪه از زمان عمر مفید هارنس شما  حداڪثر ده سال نگذشته باشد.

گام چهارم: براے اطمینان از عدم تغییر شڪل و یا موجود بودن تمام المان‌ها، هارنس خود را با یک هارنس نو مقایسه ڪنید.
وضعےت تسمه‌ها را بررسے ڪنید.
گام پنجم: تسمه‌هاے بند ڪمر، نوارهاے اریب، تسمه‌هاے حلقۀ دور پا و تسمه‌هاے شانه را براے وجود هر نوع بریدگے، زائده، خرابے، فرسودگے در اثر استفاده زیاد، گرما و یا تماس با مواد شیمیایے بررسے ڪنید. اطمینان حاصل ڪنید ڪه تمام قسمتهایے ڪه با سگڪ‌ها پوشانده شده‌ است را هم بررسے ڪرده‌اید.

گام ششم: ایمنے دوخت‌هاے روے هارنس را از هر دو طرف بررسے ڪرده و مراقب هرگونه در‌رفتگے، سایش و یا بریدگے نخ‌ها باشید. ایمنے دوخت‌ها از طریق رنگ متفاوت نخ با تسمه و یا بند موجود قابل شناسایے است.

نقاط اتصال و حلقۀ اتصال ابزار را بررسے ڪنید.
گام هفتم: حلقۀ تسمه‌اے اتصال ابزار را براے وجود هر نوع بریدگے، زائده، خرابے، فرسودگے در اثر استفاده زیاد، گرما و یا تماس با مواد شیمیایے بررسے ڪنید.

گام هشتم: وضعیت نوارها و تسمه‌ها در نقاط اتصالے را براے وجود هر نوع بریدگے، زائده، خرابے، فرسودگے در اثر استفاده زیاد، گرما و یا تماس با مواد شیمیایے بررسے ڪنید. هارنس‌هاے مطمئن (مانند SIMBA, LUNA, SELENA, ADJAMA, SAMA) داراے یک شاخص فرسودگے قرمزرنگ در زیر نقاط اتصالے هستند ڪه به محض نمایان شدن این شاخص باید هارنس خود را از رده خارج ڪنید.

وضعےت سگڪ‌هاے تنظیم ڪننده (رگلاژ) را بررسے ڪنید.
گام نهم: وضعیت سگڪ‌هاے رگلاژ را از نظر هر نوع لڪه، ترک، فرسودگے، تغییر شڪل، خوردگے و غیره بررسے ڪنید.

گام دهم: بررسے ڪنید ڪه تمام تسمه‌ها به درستے و بدون تابیدگے عبور ڪرده باشند.

گام یازدهم: از عملڪرد مناسب سگڪ‌ها اطمینان حاصل ڪنید.

قسمت‌های مربوط به راحتے هارنس را بررسے ڪنید.
گام دوازدهم: وضعیت فوم‌هاے موجود در قسمت ڪمر و پاها را از نظر وجود هر نوع بریدگے، فرسودگے، پارگے و غیره بررسے ڪنید.

گام سیزدهم: وضعیت نگهدارنده‌هاے انعطاف‌پذیر و انعطاف‌پذیرے حلقه‌هاے پا را از نظر وجود هر نوع بریدگے، فرسودگے، پارگے و غیره بررسے ڪنید.

گام چهاردهم: وضعیت حلقه‌هاے تجهیزات را از نظر وجود هر نوع بریدگے، فرسودگے، پارگے و غیره بررسے ڪنید.

جمع بندی
اگر المانے از هارنس شما با عنوان تعمیر شود مشخص شده است، تا زمانے ڪه تعمیرات لازم انجام شود از استفاده از آن خوددارے ڪنید. اگر المانے با عنوان  استفاده نشود، از ڪار افتاده مشخص شده است، شما باید براے جلوگیرے از استفادۀ بیشتر، هارنس خود را نابود ڪنید و یک هارنس جدید بخرید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.