• امروز : چهارشنبه, ۲۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 13 March - 2024
کل اخبار 24619
3

چیدن گیاهان بهاری مرگ یک مرد ۵۵ ساله را در مهاباد رقم زد

  • کد خبر : 39933
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:37
چیدن گیاهان بهاری مرگ یک مرد ۵۵ ساله را در مهاباد رقم زد
بام نیوز: سرپرست هیات کوهنوردی مهاباد گفت: چیدن گیاهان بهاری یکی از شهروندان این شهرستان را در ارتفاعات "قلات شاه" به کام مرگ کشاند.

جلیل روانسحر گفت و گو با خبرنگار بام نیوز، افزود: مرد ۵۵ ساله مهابادی که برای چیدن گیاهان بهاری و کوهی به ارتفاعات کوه پر فراز نشیب منطقه قلات شاه رفته بوده بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این حادثه در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری اتفاق افتاده و به دلیل سخت گذر بودن منطقه بلافاصله مرکز اورژانس پیرانشهر با استفاده از اکیپ هوایی در محل حضور پیدا کرده و این مرد را به بیمارستان انتقال دادند.

سرپرست هیات کوهنوردی مهاباد با بیان اینکه قلات شاه از ارتفاعات پرخطر با شیب تند و صخه های بلند است، اظهار داشت: هفته گذشته نیز یک گروه گرفتار شده در همین منطقه توسط انجمن کوهنوردی نجات پیدا کردند.

روانسحر تاکید کرد: صعود به ارتفاع نیازمند داشتن آمادگی بدنی و آشنایی به منطقه است شهروندان در حد امکان از صعود به مناطق سخت گذر و ارتفاعات بلند بدون داشتن آمادگی بدنی لازم  خودداری کنند.

به گزارش بام نیوز، کوه قله قلات شاه ۲ هزار و ۷۳۰ متر ارتفاع دارد.

قلات شاه که با نام “قه لاتی شای” نیز شناخته می‌شود یکی از دژهای تاریخی آذربایجان غربی است که در یکصد و بیست کیلومتری شهر مهاباد و در نزدیکی روستای “داغه” قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=39933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.