• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
2

کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه دهه فجر برگزار می‌شود

  • کد خبر : 69767
  • 14 بهمن 1400 - 22:14
کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه دهه فجر برگزار می‌شود
بام نیوز: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی در دانشکده‌ها با هدف بازگویی آرمان‌های انقلاب اسلامی و نشست‌های آزاداندیشی اساتید با موضوع نقش اساتید در انقلاب و دستاوردهای علمی آن در دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

به گزارش بام نیوز، دکتر «محمدرضا غلامی» روز چهارشنبه ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: همچنین در این ایام نشست و گفتمان فرهنگی، علمی با محوریت دانشگاه، دانشجو و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی براساس رسالت ذاتی خود، هر ساله برنامه‌های متنوع و متفاوتی را در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی با موضوع بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، علاوه بر گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهدا و یادآوری روزهایی سرشار از وحدت و همدلی، سبب انتقال اهداف و آرمان‌های اولیه انقلاب به نسل‌های آینده؛ روحیه‌ انقلابی‌گری و انقلابی ماندن را نیز در دل‌ها زنده نگه می‌دارد.

وی، پخش فیلم‌های برگزیده‌ انقلابی جشنواره عمار در خوابگاه‌های دانشجویی به همراه نقد و بررسی با شرکت گروهی از دانشجویان، برگزاری محفل شعر انقلابی، برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی با موضوع پیشرفت ایران طی ۴۲ سال اخیر و مسابقات فرهنگی در قالب‌های (نقاشی، خاطره‌گویی، عکاسی، شعر، کاریکاتور، پادکست و اینفوگرافی)، نواخته‌شدن زنگ انقلاب، پخش سرودهای انقلابی، تولید محتوای رسانه‌ای و پخش در فضای مجازی و برپایی غرفه ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه دانشگاه علو پزشکی اعلام کرد.

غلامی همچنین اجرای تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب‌ از سوی گروه تئاتر دانشجویی دانشگاه در محوطه‌ ساختمان شماره ۲ دانشگاه خبر داد و گفت: اردوی زیارتی مشهد مقدس و نیز برپایی اردوی جهادی به یکی از مناطق محروم استان هم در روزهای دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه برنامه‌های یاد شده، تنها بخشی از برنامه‌های هماهنگ شده برای گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب است، ادامه داد: برگزاری ۲ مسابقه‌ی عکس سلفی از راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و مسابقه دلنوشته «اگر در بهمن ۵۷ بودم» و ارسال پیام کوتاه از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری و نیز چاپ ویژه نامه نشریات دانشجویی در همین ایام اعلام کرد.

وی افزود: در بخش ورزش و تربیت بدنی نیز همانند سال های گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که شامل مسابقات بسکتبال، طناب‌کشی، طناب‌زنی، فوتسال، فوتبال دستی و داژبال و دنزنی و همچنین برنامه‌ی کوهنوردی ویژه‌ خواهران و برادران است.

غلامی از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا با حضور حداکثری در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و با استقبال از این برنامه‌ها، در گرامی‌داشت هر چه بیشتر این ایام مبارک همکاری و مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.