• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
3

کرمانشاه باید پایلوت سنگنوردی ایران باشد

  • کد خبر : 71002
  • 03 اسفند 1400 - 20:54
کرمانشاه باید پایلوت سنگنوردی ایران باشد
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی به ظرفیت‌های بسیار خوب کرمانشاه در رشته سنگنوردی اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت ها انتظار داریم کرمانشاه پایلوت این رشته در ایران باشد.

رضا زارعی در مجمع انتخاباتی ریاست هیات کوهنوردی استان کرمانشاه که امروز(دوم اسفند) با حضور مسئولین ورزش کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه کوهنوردی کرمانشاه طی سالهای گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته، اظهارکرد: در سالهای اخیر با کمک هیات و حمایت باشگاه های بخش خصوصی اتفاقات خوبی در کوهنوردی این استان اتفاق افتاده است.

وی کرمانشاه را از استان های مستعد رشته کوهنوردی در ایران دانست و افزود: کرمانشاه از قطب ها و استانهای کوهنورد خیز کشور است، بنابراین در بحث آموزش ها باید قدم های بیشتری برداشته شود، هرچند که در این راه دشواری ها و سختی هایی نیز وجود دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی تصریح کرد: علیرغم فعالیت های خوبی که در حوزه آموزش در این سالها در کرمانشاه انجام شده، اما در بحث قهرمانی اُفت هایی داشته ایم، بویژه در بحث سنگنوردی توقع و انتظار از این استان بیشتر است.

وی یکی از دلایل ضعف رشته سنگنوردی در کرمانشاه را نبود زیرساخت های لازم عنوان کرد و افزود: از حدود دو سال پیش دیواره سنگنوردی استان استارت خورده، هرچند که بخشی از کار باقی مانده، اما با همین شرایط فعلی هم با رعایت برخی نکات قابل بهره برداری است.

زارعی تاکید کرد: از آنجایی که کرمانشاه استانی کوهستانی است که در آن بارش های برف و باران زیادی وجود دارد و از سویی در تابستان هم با توجه به مرزی بودن، ریزگردها را در آن داریم، بنابراین این عوامل جوی می تواند به این دیواره آسیب برساند، برای همین باید سریعتر از آن بهره برداری کنید.

وی به عدم تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: تا زمانی که منتظر اعتبارات دولتی برای پایان این پروژه باشید، به همین شکل باقی خواهد ماند، لذا تلاش کنید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن استفاده کنید.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم برگزاری رقابت های رشته های مختلف زیرمجموعه کوهنوردی در کرمانشاه، اظهار کرد: انتظار داریم کرمانشاه پایلوت سنگنوردی ایران باشد که تحقق این مسئله مستلزم برگزاری مسابقات مختلف است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات می تواند زمینه ظهور و پرورش استعدادها را فراهم کند، عنوان کرد: متاسفانه مدت هاست که کوهنوردی کرمانشاه نماینده ای در تیم ملی ندارد، لذا باید با کمک قهرمانان و پیشکسوتان این رشته و برگزاری مسابقات استعدادها را شناسایی و پرورش دهید.

زارعی در ادامه به قولی که چندسال پیش برای احداث دیواره سنگنوردی در قصرشیرین داده بود هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه احداث این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات محقق نشد، اما هنوز در دستور کار قرار دارد، چراکه شهرهای مرزی حق زیادی به گردن ما دارند.

وی در ادامه اشاره ای گذرا به حواشی موجود در هیات کوهنوردی کرمانشاه داشت و از رئیس بانوی این هیات خواست تا بدون توجه به حاشیه ها مردانه و با قدرت کارش را پیش ببرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: وقتی حاشیه زیاد است، نشان می دهد که در آن محیط کار می شود، بنابراین اگر بواسطه نقدها وارد چالش شویم، باید تمام وقت وسرمایه خود را در این راه اتلاف کرد.

وی در ادامه این نکته را هم متذکر شد که رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه در ادامه فعالیت های خود با برگزاری مجمع سالیانه که تاکنون مغفول مانده، زمینه گوش دادن به درد و دل منتقدین را فراهم کند و شنونده حرف های آنها باشد.

آخرین خواسته زارعی در این نشست از رئیس هیات کوهنوردی استان، سرکشی از باشگاه های خصوصی و ارتباط و تعامل بیشتر با آنها برای پیشبرد اهداف کوهنوردی استان بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.