• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
2

کره‌ای‌ها پای ثابت فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر : 13981
  • 26 آذر 1399 - 16:50
کره‌ای‌ها پای ثابت فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا
بام نیوز: با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال آتی دیگر شاهد فینالی نخواهیم بود که حتما یک پای آن نماینده شرق و دیگر طرف مسابقه نماینده غرب آسیا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نهایی خود رسید و پرسپولیس و اولسان هیوندای دیدار فینال این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.

این رقابت ها از سال ۲۰۰۲ با فرمت جدید آغاز شد و با نام لیگ قهرمانان آسیا به کارش ادامه داد. در فرمت جدید که هجدهمین دوره آن در حال برگزاری است سلطه تیم های شرق آسیا بر غربی‌ها را بیشتر کرد تا حتی مسولان برگزاری را مجبور کنند یک تیم از غرب و یک تیم از شرق آسیا حتما در فینال حضور داشته باشند.

تصمیمی که گفته می‌شود از سال بعد دیگر اجرا نخواهد شد و کار تیم‌های غرب آسیا برای رسیدن به فینال آسیا باز هم سخت‌تر می‌شود و حالا که پرسپولیس تا فینال رسیده باید قدر این فرصت را بداند چون سال‌های بعد کار به مراتب سخت‌تری تا فینال بازی‌ها پیش رو خواهد داشت.

از ۱۷ فینال آخر این بازی‌ها ۱۴ دوره نمایندگان شرق و غرب آسیا به مصاف هم رفتند و سه دوره دیگر دو بار فینال تمام شرقی و یک بار فینال تمام غربی شد. از این ۱۴ تقابل ۴ برد سهم غرب آسیا است که دو بردش در همان دو دوره ابتدایی فرمت جدید بود. ۱۰ قهرمانی دیگر به شرقی‌ها رسید و در این بین نمایندگان کره در این ۱۴ رقابت شرق و غرب در فرمت جدید ۷ بار حضور داشتند و ۵ برد و دو شکست در کارنامه دارند که یک برد آن‌ها برابر ذوب‌آهن اصفهان بود.

نکته جالب فینال‌های فرمت جدید این است که هر وقت قهرمان در تک بازی مشخص شده یک پای فینال کره‌ای ها بودند و این دوره هم سنت‌شکنی نکردند.بردهای پر شمار شرقی‌ها در سال های اخیر نشان از پیشرفت فوتبال در این کشورها دارد و ترکیب اولسان هم نشان می‌دهد هزینه گزافی برای جذب بازیکنان با کیفیت خارجی کردند اما در طرف مقابل تیمی به میدان می‌رود که اجازه جذب بازیکن خارجی نداشته و ستاره تیمش را هم از دست داده است.

روی کاغذ شاید کفه ترازو کمی به نفع نماینده کره سنگینی کند اما همانطور که گل محمدی گفت پرسپولیس به غیرت و انگیزه بازیکنانش دلخوش کرده که این تیم را تا فینال آسیا بالا آورده‌اند و البته امید بسیاری هست تا با اتکا به همین تعصب مثال زدنی بتوانند جام قهرمانی را هم بالای سر ببرند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.