• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

کسب سهمیه المپیک برای سنگنوردان و یخ نوردان ایرانی دور از دسترس نیستکسب سهمیه المپیک برای سنگنوردان و یخ نوردان ایرانی دور از دسترس نیست

  • کد خبر : 79183
  • 25 مهر 1401 - 20:35
کسب سهمیه المپیک برای سنگنوردان و یخ نوردان ایرانی دور از دسترس نیستکسب سهمیه المپیک برای سنگنوردان و یخ نوردان ایرانی دور از دسترس نیست

حسین مقدم روز یکشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: فدراسیون با همکاری کمیته المپیک تلاش دارد تا از قهرمانان ملی پوش حمایت های لازم را به عمل آورد تا بخت کسب سهمیه المپیک از سوی ورزشکاران رشته های یاد شده افزایش […]

حسین مقدم روز یکشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: فدراسیون با همکاری کمیته المپیک تلاش دارد تا از قهرمانان ملی پوش حمایت های لازم را به عمل آورد تا بخت کسب سهمیه المپیک از سوی ورزشکاران رشته های یاد شده افزایش یابد.

وی اظهار داشت: رضا علیپور قهرمان ملی پوش قزوینی، بورسیه کمیته بین المللی (IOC) را داراست و در همه مسابقات داری رنکینگ و انتخابی المپیک حضور دارد و تلاش می کنیم تا سایر قهرمانان نیز بتوانند در مسابقات مهم و معتبر که کمک کننده کسب سهمیه المپیک است، حضور داشته باشند.

این مسوول ورزشی تاکید کرد: فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی علاوه بر توسعه ورزش قهرمانی طی سالیان اخیر در حوزه همگانی نیز به توقیفات خوبی دست یافته است.

به گفته وی، طی سال های اخیر و در ایام کرونا رشته کوهنوردی رواج خوبی پیدا کرد و برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی، تعداد ورزشکاران و علاقه مندان ما بیشتر شد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی یادآور شد: ۱۳۲ هزار ورزشکار عضو درگاه فدراسیون هستند که از این تعداد ۳۵ هزار عضو پارسال در دوره های آموزشی نیز حضور داشتند.

وی افزود: ۸۰۰ باشگاه ثبت شده در سراسر کشور داریم که برگزار کننده دوره های آموزشی به ورزشکاران هستند.

این مسوول ورزشی خاطرنشان کرد: قزوین، زنجان، همدان، فارس و آذربایجان شرقی در رشته سنگنوردی و برخورداری از زیرساخت های لازم، پیشگامان این رشته هستند اما تلاش داریم تا با کمک به ایجاد زیرساخت در استان های دارای ورزشکاران مستعد از جمله خراسان رضوی و گیلان، تعداد قهرمانان خود در این حوزه را افزایش دهیم.

دبیر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به اینکه سنگنوردی خود به سه رشته تقسیم می شود که یکی از آنها سرعت است که قزوین هم در آن پیشگام بوده و دارای قهرمانان جهانی می باشد، تصریح کرد: پیگیر برگزاری یک اردوی آماده سازی برای تیم ملی سنگنوردی کشورمان در روسیه هستیم تا ملی پوشان از سطح آمادگی بالایی برای شرکت در مسابقات پیش رو برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران زیر مجموعه ۶ فدراسیون جهانی از جمله سنگنوردی، کوهنوردی، یخ نوردی و غارنوردی به شمار می رود و در واقع فدراسیونی پرمشغله است، اظار داشت: ۱۵ رشته مختلف ورزشی را تحت پوشش خود داریم که این مساله بیانگر پراکندگی و گستردگی بالای کار ما است.

مقدم، استعدادیابی را از کارهای مهم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دانست و افزود: امسال با برگزاری مسابقات مختلف از جمله المپیاد در رده های سنی پایین به دنبال شناسایی و جذب استعدادها هستیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.