• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2
در پی لغو رقابتهای جهانی؛

کشتی‌گیران برتر مصاف انتخابی چندان امیدوار نباشند!

  • کد خبر : 6536
  • 26 آبان 1399 - 11:03
کشتی‌گیران برتر مصاف انتخابی چندان امیدوار نباشند!
بام نیوز: پس از لغو برگزاری رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان، نتایج رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم برای حضور در رویدادهای آتی تحت تأثیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، به جرأت می‌توان برگزاری رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی را یکی از مهمترین اتفاقات کشتی ایران در سالجاری شمرد. تصمیمی که با پیشنهاد کادرهای فنی و در نهایت موافقت فدراسیون کشتی اتخاذ و اجرایی شد و آزاد و فرنگی کاران مدعی تیم ملی توانستند در شرایطی برابر و عادلانه به مصاف هم بروند.

به هر ترتیب با برگزاری رقابتهای انتخابی، نفرات برتر اوزان دهگانه کشتی آزاد و فرنگی کشورمان معرفی شدند و چهره ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی هم مشخص شد؛ اما در حالی که قرار بود نفرات برتر انتخابی بدون هیچ تردید و شبهه‌ای راهی مسابقات جهانی شوند، خبر رسید این رقابتها با تصمیم اتحادیه جهانی لغو شده و فعلاً خبری از تقسیم دوبنده‌های تیم ملی بین این نفرات نیست!

حال با توجه به لغو رقابتهای جهانی، این سوال برای نفرات برتر مسابقات انتخابی بوجود آمده که آیا جایگاه آنها همچنان در تیم ملی اعزامی به میادین پیش رو، مثل قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، محفوظ مانده یا خیر؟ سوالی که پاسخش خیلی زود در قالب اظهارات و اتفاقات اخیر مشخص شد. بدین ترتیب که گویا نتایج رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، فقط به مسابقات جهانی مربوط می شده و نفرات برتر نباید فعلاً به حضور قطعی در ترکیب تیم‌های اعزامی به میادین آتی امیدوار باشند.

در همین راستا می‌توان به اظهارات اخیر حبیب الله اخلاقی مربی تیم ملی کشتی فرنگی اشاره کرد که معتقد است: «بعد از پیکارهای انتخابی به تمامی مدعیان اعلام شد این انتخابی صرفاً برای حضور در مسابقات جهانی است و باخت برخی مدعیان به معنای تمام شدن کارشان نیست. در واقع بازنده‌ها نباید امید خود را از دست بدهند، چراکه رقابت مدعیان برای المپیک همچنان ادامه دارد و همه کشتی‌گیران می‌توانند با تلاش زیاد نتیجه را عوض کنند.»

در تیم ملی کشتی آزاد هم شرایط همینطور است و گویا کادر فنی بر این باورند با لغو رقابتهای جهانی، داستان مصاف انتخابی هم تا حدی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. بطوریکه ممکن است آزادکاران مدعی کسب دوبنده تیم اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک، دوباره مجبور باشند در یک میدان انتخابی حضور یابند. البته هنوز هیچ چیز در این خصوص قطعی و مشخص نیست، اما آنچه از اظهارات کادرهای فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی بر می‌آید، نتایج مصاف اخیر انتخابی، فقط به رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان مربوط می شده؛ همان مسابقاتی که به تازگی از سوی اتحادیه جهانی کشتی به دلیل شیوع کرونا لغو شد و میدان بین المللی مشابهی در حد جام جهانی جایگزین آن شده است.

البته نباید اینگونه به نظر برسد که تلاش و پیروزی نفرات برتر رقابتهای انتخابی، چندان بی اهمیت بوده و هیچ امتیازی برای آنان جهت اعزام به میادین رسمی آتی ندارد، بلکه این موضوع، نوعی ایجاد امید و انگیزه برای کشتی گیران ناکام انتخابی است تا بدانند همچنان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و میادین گزینشی المپیک شانس دارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=6536
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.