• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

کمپ۴هدف بعدی نیرمال

  • کد خبر : 15797
  • 09 دی 1399 - 17:35
کمپ۴هدف بعدی نیرمال
بام نیوز:در K2 شرایط غیرمنتظره از هوای خوب، سه اکسپدیشن را که قبلا به کمپ اصلی رسیده اند برآن داشته تا این فرصت را از دست ندهند .

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،نیرمال پورجا با همراهی پنج شرپا و یک فیلمبردار، مصمم است که در یک پنجره غیرمنتظره چهار روزه از هوای خوب، حداکثر استفاده را از شرایط ببرد تا شاید به ارتفاع ۸۰۰۰ متر برسد، گروه جان اسنوری نیز در حال پیشروی است ولی نه با این ایده، مینگماجی نیز چنین خواهد کرد.
در K2 شرایط غیرمنتظره از هوای خوب، سه اکسپدیشن را که قبلا به کمپ اصلی رسیده اند برآن داشته تا این فرصت را از دست ندهند. آنها حتی می توانند تا مکان موسوم به شانه بین ۷۶۰۰ تا ۸۰۰۰ متر نیز پیشروی کنند، جایی که معمولا کمپ ۴ برپا می شود و به عنوان نقطه حمله نهایی به قله محسوب می شود.
نیرمال به سمت کمپ ۴
صریح ترین در این رابطه نیرمال پورجا بوده است، این کوهنورد نپالی از گروه پرتعداد سون سامیت جلوتر حرکت کرده که در زمینه لجستیک با هم مشترکند، او در روز کریسمس وارد کمپ اصلی شده، بعد از یک روز برای آماده سازی و شارژ باتری و لوازم خود، آرامش نسبی کمپ را ترک خواهد کرد تا سعی کند به بالاترین ارتفاع ممکن در این چند روز فرصت پیش آمده دست یابد، او روز گذشته ایده خود را در این باره در شبکه های اجتماعی اعلام کرده.
برنامه ریزی برای حمله
نیرمال گفته: ” فردا صبح من و تیم من به کمپ های مرتفع خواهیم رفت، بستگی به شرایط امیدواریم که به کمپ ۴ دست یابیم و در جند روز بعدی ثابت گذاری کنیم، بازی شروع شده بچه ها.” طبق تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی تیمی که نیرمال به آن اشاره می کند شامل پنج شرپا به نام های مینگما دیوید شرپا، داواتمباشرپا،پمچیری شرپا، گلجه شرپا و مینگما تنزی شرپا هستند و فیلمبردار آنها یک بریتانیایی به نام ساندرو گرومن هایز است، تا کمپ اصلی دختر بریتانیایی ۱۹ ساله آدریانا براونلی با آنها همراه بوده که تصریح کرده هدف او از حضور در K2 زمستانی، کسب تجربه در ارتفاع برای هدف اصلی در صعود به اورست در فصل بهار است.
جان اسنوری و ساپاراها در کمپ ۱
جان اسنوری در اعلام برنامه خود در پنجره ای مطلوب از شرایط جوی، عاقلانه تر رفتار کرده، این ایسلندی با همراه سدپاراها، سومین اعزام خود را امروز صبح شروع کرده، آنها اولین گروهی هستند که وارد کمپ اصلی شده اند مسیر را تا ارتفاع ۵۶۰۰ متر تجهیز کرده اند. “در ۲۷ دسامبر تا میدان اول صعود خواهیم کرد، برنامه ما تلاش روی کوه و هم هوایی طی چند روز آینده است، در پایان امروز اخبار را بروز رسانی خواهم کرد.
مینگماجی اطلاعاتی منتشر نکرده
گروه مینگماجی برنامه خود را برای چند روز آینده اعلام نکرده، این گروه نپالی شامل داوا تنزین شرپا و کیلی پمباشرپا کسانی هستند که تاکنون بالاترین ارتفاع را صعود کرده اند. در ۲۳ دسامبر آنها به ارتفاع ۶۷۰۰ متر در میدان دوم بالای دودکش رسیدند.

مترجم:خانم پریساحسین زاده.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.