• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

کمک به خانواده شرپای جان‌باخته در اورست

  • کد خبر : 44222
  • 17 خرداد 1400 - 17:34
کمک به خانواده شرپای جان‌باخته در اورست
کوه‌نورد آمریکایی در بازگشت از نپال در فرودگاه از طریق پیام کوتاه خبر مرگ پمباتاشی، را دریافت کرد که شادی صعودش را به غم تبدیل نمود.

به گزارش بام نیوز، «استیو استیونز» کوه‌نورد آمریکایی در بازگشت از نپال در فرودگاه از طریق پیام کوتاه خبر مرگ پمباتاشی، شرپای همراه خود در اورست را دریافت کرد که شادی صعودش را به غم تبدیل نمود.

درست شش روز پس از چهارمین صعود پمباتاشی به اورست که با همراهی کوه‌نورد آمریکای استیونز انجام شد، «پمبا تاشی» شرپای ۲۸ ساله در حال بازگشت از ارتفاع به سمت کمپ دوم به داخل شکاف سقوط کرد و کشته شد.

استیونز می‌گوید: “او بسیار پرانرژی بود و بخاطر خنده‌های دائمی‌اش شخصیتی بود که همه عاشقش بودند”.”ما پنج بار با هم از همان منطقه عبور کردیم. به راحتی می‌توانست این سرنوشت برای من رخ دهد. یا هر کسی که از آنجا می‌گذشت!”.

جسد تاشی از کوهستان خارج و به همسرش لاکپاکیپا، و دخترانش لاکپا کاندو دوساله, نیما یانگی ۵ ساله و پسرش پاسانگ داوا سه ساله تحویل و در زادگاهش Sankhuwasabha سوزانده شد.

پمبا تاشی سومین کوه‌نوردی بود که در این فصل صعودهای اورست کشته شد. پیش ازاو یک آمریکایی و یک سوئیسی هر دو در ۱۳ ماه می، فقط یک روز پس ازصعود موفقیت‌آمیز استیونز دربازگشت به کمپ ۴ جان باخته بودند. و البته یک شرپای دیگر نیز پس از آنها در کوه کشته شد.

از مجموع ۴۰۸ مجوز صادره در بهار امسال ۵۳۴ نفر شامل ۳۳۹ شرپا موفق به صعود قله اورست شدند. تا به امروز اورست جان ۳۰۷ کوه‌نورد و شرپا را گرفته است که جسد بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در کوه باقی مانده است.

تاشی در ابتدای فصل به همراه استیون برای هم‌هوایی قله ۶۳۰۰ متری لوبوچه را نیز صعود کرده بودند. استیون می‌گوید: “من همیشه بنر خود را به قله می‌برم و از راهنمای همراهم امضا می‌گیرم. این شاید آخرین امضائ او باشد که به من تعلق گرفت. “استیونز افزود: “این شاید شغل آنها باشد، اما خطرات بسیاری را به همراه دارد. متوسط درآمد سالانه در آن منطقه حدود ۱۰۰۰ دلار است. بنابر این شرپاها در طول یک ماه درآمد بیشتری نسبت به درآمد بیشتر افراد آن منطقه خواهند داشت. اما این یک کار خطرناک و یک معامله سخت است.

استیونز اینک برای جمع آوری پول جهت کمک به خانواده تاشی صفحه GoFundMe ایجاد کرده. شما نیز می‌توانید درصورت تمایل کمک‌های خود را به صورت آنلاین در gofundme.com/f/pemba-tashi-sherpa-memorial-fund واریز کنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.