• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

کوهنوردان ایلام پرچم سیدالشهدا را در قله برف‌انبار قم به اهتراز درآوردند

  • کد خبر : 77976
  • 19 مرداد 1401 - 14:09
کوهنوردان ایلام پرچم سیدالشهدا را در قله برف‌انبار قم به اهتراز درآوردند
بام: سرپرست تیم کوهنوردی ماجراجو گفت: به مناسبت ایام عزاداری محرم و گرامیداشت یکی از همنوردان که در صعود به هیمالیا جان خود را از دست داد به قله برف انبار قم صعود کرده و پرچم سیدالشهدا را بر فراز قله برافراشتیم که حاوی پیام فرهنگی و دینی بود.

عبدالله غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگاربام با اشاره به صعود به قله برف انبار به مناسب روز تاسوعا گفت: به همراه یازده نفر از همنوردان از استان ایلام برای صعود به این قله به استان قم سفر کردیم و در این صعود یکی از کوهنوردان بومی هم ما را همراهی می‌کرد.

سرپرست تیم کوهنوردی ماجراجو ادامه داد: باتوجه به ایام محرم و اینکه قم شهری مذهبی است یکی از کوه‌های این استان را برای صعود انتخاب کردیم که این صعود در عین ورزش پیام فرهنگی هم داشته باشد.

وی عنوان کرد: شاید در نگاه اول قم صرفا با جنبه مذهبی شناخته شده باشد ولی در این صعود با تجربه پانزده ساله‌ای که در حوزه ورزش دارم متوجه شدم ورزش و کوهنوردی هم در این استان مورد توجه قرار گرفته و در حاشیه نیست و امکانات خوبی فراهم شده که نسبت به برخی استان‌های دیگر بهتر است که داشتن جان پناه مناسب از جمله آن‌ها است.

این طبیعت‌گرد ادامه داد: این اولین برنامه صعود ما در  قم بود اما با توجه به ظرفیت‌هایی که از این استان دیدیم و همچنین رفتار خونگرم مردم این منطقه برای برنامه‌های بعدی مشتقاق شدیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی و همراهی با طبیعت در شکل‌گیری روحیه اخلاقی تاثیرگذار است، گفت: شخصی که با طبیعت عجین شده از حواشی امروزه جامعه دور است و سعی می‌کند یک زندگی انسان مدارانه داشته و به اخلاقی زیستن توجه ویژه داشته باشد.

غیاثی با تاکید بر توجه به تخصص‌گرایی در کوهنوردی عنوان کرد: شاید کوهنوردی در نگاه اول و دیدگاه سنتی یک رشته ساده به نظر برسد اما در عمل یکی از فنی‌ترین و سخت‌ترین رشته‌های ورزشی بوده و فعالیتی کاملا پرهیجان و چالشی است و از این رو داشتن نگرش تخصصی و همراهی با تیم‌های مجاز و افراد کاربلد در کوهنوردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای اینکه هم کوهنورد و هم طبیعت با مخاطره نامعقول مواجه نشود لازم است افرادی که در آغاز راه هستند با گروه‌های رسمی آموزش دیده که با زبان طبیعت آشنا هستند همراهی کنند تا سطح آسیب به حداقل کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.