• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
0

کوهنوردان تجهیزات کامل به همراه داشته باشند

  • کد خبر : 85772
  • 22 اردیبهشت 1402 - 1:54
کوهنوردان تجهیزات کامل به همراه داشته باشند
بام: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: در این شرایط جوی کوهنوردان تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و در شرایط نامساعد جوی کاهش ارتفاع و پناه‌گیری در منطقه امن توصیه می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با بام درباره شرایط جوی کوهستان‌های کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) ناپایداری‌هایی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقتی در ارتفاعات شمال‌ غرب، شمال شرق، البرز مرکزی و شرقی به‌ویژه دامنه‌های شمالی و ارتفاعات تالش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم است و می توان گفت وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی است.

وی افزود: طی دو روز پایانی هفته، برای ارتفاعات تهران نیز آسمان صاف تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد به‌ویژه عصر جمعه باد شدید و برای ساعات عصر افزایش ابر و  طی جمعه عصر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با ارائه توصیه‌هایی گفت: برای مناطق شامل بارش، وقوع رعدوبرق و تگرگ مورد انتظار است. به تغییر شرایط باد و رشد ابر نیز توجه و تمهیدات لازم اندیشیده شود. در این شرایط جوی کاهش ارتفاع و پناه گرفتن در مناطق امن توصیه می‌شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط ریزشی در بسیاری از مناطق کوهستانی احتمال ریزش و سقوط سنگ وجود دارد بنابراین از تردد در شیب‌ها و مسیرهای مستعد ریزش اجتناب شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.