• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

کوهنوردان سمنانی سه قله با نشان سیمرغ فاصله دارند

  • کد خبر : 74168
  • 16 اردیبهشت 1401 - 1:26
کوهنوردان سمنانی سه قله با نشان سیمرغ فاصله دارند
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی استان‌سمنان با اشاره به صعود ۳۱ قله برای دریافت نشان سیمرغ گفت: گروه ۱۷ نفری کوهنوردان سمنان برای دستیابی به نشان سیمرغ پس از صعود به بام استان فارس، سه قله دیگر با نشان سیمرغ فاصله دارند.

هادی ملاکاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو بام نیوز بیان کرد: طرح سراسری سیمرغ با محوریت صعود به ۳۱ قله مرتفع کشور در حال برگزاری است و کوهنوردانی که موفق به فتح هر ۳۱ قله شوند نشان سیمرغ دریافت می کنند و با توجه به نبود مسابقات کشوری کوهنوردی، نشان سیمرغ برابر با مدال برنز کشوری است.

وی افزود: تیم ۱۷ نفره کوهنوردان اوج استان سمنان در ایام عید سعیدفطر موفق به صعود به بام استان فارس شدند و با فتح سه قله دیگر نشان سیمرغ دریافت می کنند.

رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان ادامه داد: صعودهای سی و یک گانه نشان سیمرغ با ارسال مدارک از سوی هیات کوهنوردی استان و دریافت تائیدیه استان مقصد و صدور گواهی سیمرغ انجام می شود.

ملاکاظمی یادآورشد: دوره کارآموزی کوهنوردی ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در بخش آقایان و ۲۹ و ۳۰ اریبهشت در بخش بانوان به میزبانی شهرستان آرادان برگزار می شود.

وی با اشاره به ارائه مدرک رسمی از فدراسیون کوهنوردی در پایان دوره اضافه کرد: در این دوره مباحث پایه و مهم کوهنوردی، صخره نوردی و امداد و نجات کوهستان توسط مدرسان رسمی فدراسیون کوهنوردی تدریس می شود.

حدود ۸۴۰ ورزشکارسازمان یافته در رشته های کوهنوردی، صخره نوردی و سنگ نوردی با هدایت ۲۳ مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و ۱۵ راهنما کوهستان در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.