• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

کوهنوردان متخلف هزینه امداد و نجات را باید پرداخت کنند

  • کد خبر : 68262
  • 22 دی 1400 - 20:55
کوهنوردان متخلف هزینه امداد و نجات را باید پرداخت کنند
بام نیوز: برای کوهنوردان متخلف باید قوانین بازدارنده مانند پرداخت هزینه امداد در صورت صعود به ارتفاعات بدون تجربه و در زمان ممنوعیت را تدوین کنیم.

به گزارش بام نیوز، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: برای کوهنوردان متخلف باید قوانین بازدارنده مانند پرداخت هزینه امداد در صورت صعود به ارتفاعات بدون تجربه و در زمان ممنوعیت را تدوین کنیم.

وی با انتقاد از کوهنوردانی که بدون توجه به هشدار‌ها به ارتفاعات صعود کرده و هلال احمر را دچار مشکل می کنند، تاکید کرد: به رغم هشدار‌ها و تذکرات همیشگی، هلال احمر هنوز درگیر حوادث بسیاری در کوهستان است. زنان و مردان کوهنورد اصلا به هشدار‌ها توجه نمی کنند و بدون آمادگی و در زمان های نامناسب به ارتفاعات صعود می کنند.

محمدی تاکید کرد: روز جمعه یک زن و مرد تهرانی به ارتفاعات الموت صعود می کنند که خانم جوان در ارتفاعات خسته شده و برای استراحت توقف می کند که بعد دچار سرمازدگی شده و درخواست امداد هوایی می کند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه برخی کادر امداد و نجات و تیم امداد هوایی را به خاطر خودخواهی خود به دردسر می اندازند، افزود: اگر اتفاقی برای این تیم ها رخ دهد، چه کسی جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمی توان تمام مسیر‌های صعود را کنترل کرد، گفت: مسیر صعود یکی دو تا نیست و برای هر کوه چندین مسیر وجود دارد که می توانند از آن ها به راحتی وارد کوهستان شوند.

محمدی با اشاره به اینکه باید در حوزه کوهستان عوامل بازدارنده تعیین و اجرا شود تا تیم‌های امدادی به دردسر نیفتند، تاکید کرد: ما باید مانند دنیا در حوزه کوهنوردی و مشکلات آن قوانینی تعیین کنیم که بتوانیم از این گونه صعود‌ها جلوگیری کنیم. همچنین اگر فردی این قوانین را زیر پا گذاشت جریمه شود، به عنوان مثال می توان مانند برخی کشور‌ها هزینه امداد و نجات را از او گرفت. متاسفانه ما قوانین بازدارنده نداریم و حتی اگر برای کمک، امدادگر اعزام نکنیم، بدهکار هم می شویم.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=68262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.