• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
1

کوهنوردی ، بی حمایت اسپانسر

  • کد خبر : 42485
  • 03 خرداد 1400 - 12:07
کوهنوردی ، بی حمایت اسپانسر
بام نیوز: هزینه های گزاف ، مشکلات اقتصادی موجود در جامعه ، و بالطبع جامعه کوهنوردی زبده و مستعد و کارآزموده ، عامل اصلی رکود و عقب افتادگی این ورزشکاران در مسیر ورزشی و صعودهای پر هزینۂ برون مرزی شان ست .

کوهنوردی یکی از مظلومترین رشته های ورزشی در رابطه با جذب اسپانسر به جهت حمایت مالی در اجرای برنامه های خویش ست ، چرا که اقبال عمومی به اخبار و رویدادهای این ورزش ، نسبت به ورزش های دیگر در سطح بسیار پائین تریست ، و موسسات تجاری و صاحب سرمایه ، بدلیل نگاه اقتصادی و بازاریابانه نسبت به محل سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه شان ، به هیچ عنوان علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش نیستند .

هزینه های گزاف ، مشکلات اقتصادی موجود در جامعه ، و بالطبع جامعه کوهنوردی زبده و مستعد و کارآزموده ، عامل اصلی رکود و عقب افتادگی این ورزشکاران در مسیر ورزشی و صعودهای پر هزینۂ برون مرزی شان ست .

با نگاهی کوتاه به قراردادهای کوهنوردان پیشین که توانستند میزان بسیار کمی از نیاز مالی خود را برای برنامه های کوهنوردیشان از مسیر اسپانسرشیپ ، تامین کنند ، در خواهیم یافت که بخش سرمایه گذار ، آنهم بخش خصوصی ، به جهت نگاه اقتصادی به بازخورد این قراردادها ضعیف عمل نموده ، و چنانچه حمایت های اندک شهرداریها ، موسسات متصل به دولت نمیبود ، همین تعداد اندک صعودهای برون مرزی نیز در تاریخکوهنوردی ایران ثبت نمیشد .

بسیاری از کوهنوردان ، برای به اهتزاز درآوردن پرچم یران بر فراز بلندترین قلل جهان از جیب خود هزینه کردند و وهنوز هم میکنند .

زنده یاد لیلی اسفندیاری به گفته خودش ، خانه و زندگی اش را فروخت تا بتواند در صعودی برون مرزی نام زنان ایران را در کنار پرچم کشورش فریاد کند . و بسیاری دیگر که رفتند و صدایشان درنیامد .

چنانچه حمایت های مالی مسئولان شهری نبود ، عظیم قیچی ساز با کدام پشتوانه مالی میتوانست در باشگاه هشت هزاریها نام خود و ایران را به ثبت برساند ؟
درد آور ست ، چرا جای دور برویم ، ماه گذشته کوهنورد اصفهانی (اقای دهقان) مدتها در شبکه های اجتماعی فراخوان اسپانسر میدادند ، اما کافی نبود ، لاجرم وادار به فروش خودروی شخصی خود ،(به اذعان خودشان) میشوند ، چون کسی رغبت به حمایت نداشت ، و ورزشکاری که باید همه تمرکزش به روی هدف ورزشی اش باشد ، ازین ارگان به آن ارگان و بدنبال حامی مالی میدود ، تا با ایستادن بر فراز قله اورست ، نام و پرچم ایران را به همراه ببرد .

ورزشی که پخش مستقیم تلویزیونی ندارد ، پوشش خبری مطبوعاتی گسترده ندارد ، و هیچ پایگاهی نیست تا کار او را برجسته کند ، چطور میتواند هدف خوبی برای یک اسپانسر باشد . !؟

فرض بگیرید یک شرکت خصوصی ، قراردادی برای حمایت مالی با وی نوشت ، مطمئنأ به هنگام پخش تلویزیونی و یا رپرتاژ آگهی روزنامه ها و مطبوعات ، لوگوی شرکت اسپانسر شطرنجی میشود ، چرا که رسانه ها سهم خودشان را طلب میکنند .

و اینجاست که چرخۂ اسپانسرینگ قطع شده و سیستم حمایت مالی از کار می افتد .

در آینده بیشتر خواهم گفت

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42485
  • نویسنده : امیر ملیحی
  • ارسال توسط :
  • منبع : کوه و واژه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.