• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

کوهنوردی در ارتفاعات استان سمنان بدون آموزش حادثه‌آفرین است

  • کد خبر : 71999
  • 17 اسفند 1400 - 20:40
کوهنوردی در ارتفاعات استان سمنان بدون آموزش حادثه‌آفرین است
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان گفت: کوهنوردی با هدف ورزشی و طبیعت‌گردی نیازمند آموزش و آمادگی برای جلوگیری از بروز حوادث است.

هادی ملاکاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با بام نیوز بیان کرد: کوهنوردی نیازمند آموزش و آشنایی با شرایط ارتفاعات، تجهیزات، نحوه صعود و ایمنی های لازم است و بدون آموزش و اطلاعات مهم و ضروری، در کوهنوردی و طبیعت‌گردی حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد.

وی افزود: افرادی که کوهنوردی را با هدف ورزشی دنبال نمی کنند با راهنمای گردشگری و طبیعت و گروه های فعال در این زمینه اقدام به کوهپیمایی کنند.

ملاکاظمی با اشاره به بار حقوقی حوادث کوهستانی ادامه داد: بروز حوادثی مانند سقوط از ارتفاعات و فوت یکی از اعضای گروه های شخصی، خانوادگی و دوستانه دارای جنبه قانونی است و همراهان فرد آسیب دیده محکوم می شوند.

وی زمان خاتمه کوهنوردی و پایان صعود را حدود ساعت ۱۲ ظهر دانست و اضافه کرد: صعود به ارتفاعات و کوهپیمایی از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود و پیش از ساعت ۱۴ پایان می یابد،کوهنوردان در این ساعت باید در دامنه کوه باشند.

رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان تصریح کرد: کلاس های آموزش کوهنوردی، کوهپیمایی و امداد و نجات کوهستان به صورت مستمر در استان توسط باشگاه های کوهنوردی و هیات کوهنوردی شهرستان برگزار می شود.

ملاکاظمی ابرازداشت: کلاس های آموزشی و بیمه ورزشی که علاقمندان به رشته کوهنوردی دریافت می کنند، پشتوانه ای برای آنان در صورت بروز حوادث و آسیب های احتمالی است.

وی افزود: افراد پیش از کوهپیمایی و کوهنوردی، ساعت حرکت، مسیر صعود، ساعت حدودی بازگشت و اطلاعات همراهان را به خانواده خود اطلاع دهند تا در هنگام بروز حادثه خانواده ها با نیروهای امدادی تماس بگیرند.

رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان، علت بیشتر حوادث کوهنوردی را ناشی از نبود آموزش و بی اطلاعی خانواده ها از مسیر و زمان صعود دانست.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ بهمن ماه پیکر مرد ۶۵ در ارتفاعات جاده سلامت سمنان و روز هفتم اسفندماه پیکر مرد ۶۱ ساله در ارتفاعات شهمیرزاد که بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند، توسط نیروهای امدادی پس از ساعت ها جست وجو پیدا شد.

حدود ۸۴۰ ورزشکارسازمان یافته در رشته های کوهنوردی، صخره نوردی و سنگ نوردی با هدایت ۲۳ مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و ۱۵ راهنمای کوهستان در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.