• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
3

 کوهنوردی در گرما

  • کد خبر : 41488
  • 26 اردیبهشت 1400 - 21:03
 کوهنوردی در گرما
بام نیوز: گرمازدگی حاد باعث شده که کوهنورد هرچند حرفه ای باشد یک قدم به مرگ نزدیک تر شود. بسیاری از مرگ و میر ها در تابستان برای علاقه مندان صعود به دلیل گرما زدگی بوده است.

چالش هایی را برای علاقه مندان این رشته ایجاد کرده است. از نکات مهمی که کوهنوردان  باید در فصل گرما رعایت کنند جلوگیری از گرما زدگی است.

گرمازدگی حاد باعث شده که کوهنورد هرچند حرفه ای باشد یک قدم به مرگ نزدیک تر شود. بسیاری از مرگ و میر ها در تابستان برای علاقه مندان صعود به دلیل گرما زدگی بوده است بنابراین باید به این مورد مخصوصا در فصل گرما توجه خاصی شود. نوشیدن مایعات هنگام کوهنوردی باعث شده که گرما زدگی به تعویق افتد. حال سوال اصلی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود این است که هنگام فعالیت های ورزشی در فصل گرما به خصوص ورزش کوهنوردی باید از چه مایعاتی استفاده کنیم؟

بدن ورزشکار برای فعالیت های ورزشی نیاز به مایعات دارد. اگر ورزشکاری حدود یک ساعت ورزش می کند آب معمولی می تواند نیاز های او را برطرف کند اما اگر فعالیت ورزشی چند ساعت طول بکشد مانند کوهنوردی و ورزش هایی که ورزشکار در باشگاه به مدت چند ساعت آن را انجام می دهد حتما باید علاوه بر آب، مواد قندی و نمکی مورد استفاده ورزشکار قرار گیرد.

مواد نمکی شامل سدیم و پتاسیم می شود که می توان  آنها را در پودر اُ آر اس یافت. برای تهیه این پودر باید به داروخانه ها مراجعه کرد. این پودر را با دستور العمل های موجود با آب مخلوط می کنیم. به عنوان مثال نصف قاشق چایی خوری این پودر با یک لیتر آب مخلوط می شود. حتی می توان مقداری مواد شیرین به ترکیب اضافه کرد تا این یک نوشیدنی ورزشی شود.

همچنین برای خوشمزه کردن آن می توان از مقداری آب لیمو استفاده کرد.

مساعدیان گفت: این بهترین نوشیدنی است که یک ورزشکار می تواند در طول تمرین از آن استفاده کند. در هر ساعت ورزش باید ورزشکار یک تا دو لیوان آب استفاده کند ۵۰۰سی سی . آب یونیزه شده هم به دلیل داشتن نمک توصیه می شود و می تواند نیاز های مایعاتی بدن ورزشکاران و کوهنوردان را تامین کند

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=41488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.