• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

کوهنوردی و شکوه ِ بودن

  • کد خبر : 81605
  • 11 دی 1401 - 23:04
کوهنوردی و شکوه ِ بودن
هیچ چیز نمی‌تواند همیشه بی نقص باشد ، چون بی نقصی جلوه ای از کمال است . 

البته برای شما شگفتی آور است که از من می شنوید : ” تو در همین لحظه تغییر کردی ” . شاید از خودتان بپرسید نویسنده از کجا می داند !؟ از کجا میداند که من دچار دگرگونی و تغییر شده ام ‌.

خیلی ساده است ،  این نگاه از طبیعت و قوانین آن سرچشمه گرفته است ، طبیعتی که هیچ زمان به صورت صددرصد کامل نبوده و نخواهد بود ، بدیهی ست زمانی که چیزی تغییر می کند نمی تواند عنوان کامل را به خود اختصاص بدهد . پس هیچ چیز نمی‌تواند همیشه بی نقص باشد ، چون بی نقصی جلوه ای از کمال است .

“پذیرش”

اما “پذیرش” ، کلید واژه درک این نقصان بوده و خواهد بود . این که بپذیریم به عنوان بخشی از طبیعت ، همواره در حال تغییر و دگرگونی هستیم و این به معنای عدم کمال است . و پذیرش اینکه ما موجودی کامل نیستیم به معنای تسلیم شدن و کوتاه آمدن در برابر نیروهای جانبی و غیرقابل کنترلی که به اتمسفر ما ورود می کنند نخواهد بود .

پذیرفتن اینکه ؛ ناراحتی ها ، تنهایی ها ، نگرانی ها و احساسات سخت و شکننده ، بخشی از واقعیت وجودی ماست ، و به معنای این نیست که ما ضعیف و ناتوان هستیم . اصلا چرا باید تسلیم شویم ؟ اما باید بپذیریم که رنج ها ، همواره بوده و خواهند بود . لیکن نوع نگاه و جنبشهای فعالانه ماست ، که دلسوزانه و آگاهانه این رنج‌ها را قابل درک تر خواهد کرد . و در اینجا می توانیم با آرامش ، گام بعدی را برداریم .

نیاز نیست که ما همه چیز را بدانیم ، و نیاز نیست که همه چیز را داشته باشیم ،  شاید بهتر باشد که به خودمان بگوییم : من هر آنچه هست را دارم ، نیاز نیست که همه چیز را داشته باشم ، و وانمود کنم که آدمی کامل هستم . چرا که هم من ، و هم آدم های پیرامونم باید بدانند که می بایست تمام ِخودمان باشیم ، و برای خود و دیگران کافی هستیم .

درونمایه این سخن ، نداشتن هدف و آرزو نیست ، بلکه زیستن ِ بدون فشار و فارغ از انتظارات دیگران نسبت به خویش است . در اینجا باید بدانیم که چه چیزهائی خوشحالمان میکند . و فارغ از زمان و مکان چه حال و هوائی را بیشتر از هر چیز دیگری می پسندیم و آراممان میکند .

“شکوه ِ بودن”

با حضور در ورزش کوهنوردی ، این تمرین بسیار ساده را می توان آغاز کرد . آنجا که بدانیم بخشی از طبیعت هستیم ، طبیعتی که مدام در حال دگرگونی است اما از یاد نمیبرد که پس از زمستان ، بهاری نیز هست و پس از شب ، روز .

شما می دانید که در زمستان آدم برفی ساختن پایانی جز رسیدن بهار و ذوب شدن آن ندارد ، اما پذیرش لذت ِدر لحظه زندگی کردن ، و کافی بودن ِخوشبختی های کوچک در همان لحظه ، مانند ایستادن برفراز کوهی بلند است که به بلندی اورست نیست ، اما شکوه ِبودن و توانستن را به شما یادآوری می کند .

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.