• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
1

کوهنوردی یک کلاس خداشناسی و خودشناسی است

  • کد خبر : 52837
  • 16 شهریور 1400 - 21:31
کوهنوردی یک کلاس خداشناسی و خودشناسی است
بام نیوز: بانوی کوهنورد شهرستان ری که به تازگی موفق به فتح قله دماوند شده، با بیان اینکه کوهنوردی یک کلاس خداشناسی و خودشناسی است، اظهارکرد: این رشته ورزشی عشق به طبیعت است و تنها یک ورزش نیست بلکه یک روش زندگی است.

زهرا عباسی یکی از جوانان فعال و کوشای شهرستان ری که به تازگی سکاندار روابط عمومی بخشداری قلعه نو نیز شده است، به قله دماوند مرتفع ترین قله ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه صعود کرد.

به اعتقاد او، تعامل و حس انسان‌دوستی و کمک به همنوع در ورزش کوهنوردی موج می‌زند به طوری‌ که در آن قوی‌ترین عضو گروه به پای ضعیف‌ترین راه می‌رود.

این بانوی کوهنورد با اشاره به روند طی شده برای صعود به قله دماوند بیان کرد: به عنوان یک بانوی جوان مدت‌ها بود به این صعود فکر میکردم، به واقع قله دماوند یکی از قله‌های فنی است که برای فتح آن نیاز به یک روحیه بالا ،تمرین مداوم و تجهیزات قوی دارد.

عباسی ادامه داد: در نیم روز اول صعود تا ارتفاع چهار هزار و ۲۰۰ متری با پنج ساعت‌ کوهنوردی به بارگاه سوم قله دماوند رسیدم و بامداد روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور به قصد صعود به قله دماوند حرکت خود را آغاز کردم.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از ۱۲ ساعت تلاش و کوهپیمایی در شرایط آب و هوایی نامساعد و دمای منفی و بسیار سرد به همراه گازهای گوگرد آتشفشان دماوند که واقعا نفس کشیدن را برای ادامه کار به شماره می‌انداخت، توانستم بعد از ‌ پیمایش بیش از ۲۰ ساعت بر فراز این قله مشهور و فنی بایستم.

مسئول روابط عمومی بخشداری قلعه نو گفت: بسیاری از هم تیمی‌های بنده فقط نیم ساعت تا قله راه داشتند که به دلایل ارتفاع زدگی ،اکسیژن بسیار کم ،سرمای شدید نتوانستند به این صعود دست پیدا کنند اما آنچه که باعث شد من به این صعود دست پیدا کنم و  آرامش و انگیزه خود را از ارتفاع چهار هزار و ۸۰۰ تا پنج هزار و ۶۷۱ حفظ کنم ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بود.

عباسی افزود: ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را در حساس ترین اوقات زندگیم از مادرم به یادگار دارم ‌به طوریکه هرگاه در صعودهای مختلف دچار مشکل می شوم با گفتن این ذکر گویی بر بال های فرشتگان قرار میگیرم و در صعود بر قله دماوند همین عامل باعث شد که ارتفاع زدگی و عدم وجود اکسیژن و وجود گازهای سمی‌ را متوجه نشوم.

وی ادامه داد: عشق صعود به دماوند ، دغدغه و آرزوی من بود و من قبل از صعود به دماوند اول آرزو کردم، بعد از ته دل خواستم و تمرین و تحقیق و تجربه خود را بیشتر کردم و به هر آنچه که می خواستم که آن هم فتح قله دماوند بود، رسیدم.

این بانوی جوان کوهنورد همچنین به علاقه مندان به این رشته گفت: کوهنوردان توجه داشته باشند رسیدن به قله دماوند اصلا کار ساده‌ای نیست و از دور به سادگی به این فتح نگاه نکنند چرا که برای رسیدن به قله ها باید سختی های زیادی کشید.

عباسی ادامه داد: باید سرما بسیار شدید و گاها تا بیست درجه منفی صفر را تحمل کرد ،باید عشق و علاقه داشته باشی و رنج‌ها و خستگی‌های مداوم را تحمل کنی ،شاید دیدن دهانه آتشفشانی دماوند آرزوی خیلی ها باشد، ولی باید تمرین مستمر و تحمل بدنی و روحی فراوانی داشته باشی و برای این فتح ارزشمند نیاز به تجهیزات و زمان مناسب و رفتار اصولی و تخصصی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=52837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.