• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

کوهنورد مصدوم ۵۱ ساله در ارتفاعات سبلان نجات یافت

  • کد خبر : 77324
  • 30 تیر 1401 - 15:15
کوهنورد مصدوم ۵۱ ساله در ارتفاعات سبلان نجات یافت
بام: مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان اردبیل گفت: کوهنورد مصدوم ۵۱ ساله در ارتفاعات کوه سبلان نجات یافت.

عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با خبرنگار بام، اظهار کرد: روز چهارشنبه پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات هلال احمر استان مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد در ارتفاعات سبلان تیم عملیات بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این فرد قصد صعود به سبلان را داشته است، گفت: بعد از چندین ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی فرد مفقودی و مصدوم را ساعت ۴:۱۱ بامداد روز پنجشنبه ۳۰ تیر در منطقه آلوارس با شکستگی ۲ پا و یک دست پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: بعد از انجام اقدامات اولیه مصدوم با بالگرد به مرکز استان انتقال و در محل معاونت امداد استان جهت مراحل درمان و انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

ضربی ادامه داد: تیم‌های اعزامی شامل ۳ تیم کوهستان با ۱۵ نفر نیروی عملیاتی متشکل از تیم واکنش سریع استان و تیم‌های کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های مشگین‌شهر و سرعین با ۳ دستگاه خودروی امدادی و یک دستگاه بالگرد بوده است.

وی تصریح کرد: فرد حادثه دیده در مسیر صعود به قله سبلان به دلیل جدا شدن از گروه برای فرود انفرادی به سمت پناهگاه دچار حادثه شده بود که نهایتاً به دلیل عدم آشنایی مسیر در منطقه آلوارس پیدا شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.