• امروز : شنبه, ۱۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 9 March - 2024
کل اخبار 24609
1

کوهنورد ۴۳ ساله پس از ۵ روز در ارتفاعات دارآباد پیدا شد

  • کد خبر : 45787
  • 02 تیر 1400 - 17:11
کوهنورد ۴۳ ساله پس از ۵ روز در ارتفاعات دارآباد پیدا شد
بام نیوز:تهران- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از ۵ روز تلاش بی وقفه و جستجو، کوهنورد ۴۳ ساله گمشده در ارتفاعات دارآباد پیدا و مصدوم توسط بالگرد منتقل شد.

به گزارش خبرنگار بام نبوز، شاهین فتحی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شامگاه پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک کوهنورد ۴۳ ساله که برای کوهنوردی در منطقه دارآباد حضور پیدا کرده بود، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام می‌شود.

وی افزود: بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند در محل حاضر شدند و عملیات جستجو را آغاز و تا بعد از ظهر جمعه عملیات ادامه داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: بلافاصله در بعد از ظهر جمعه مجدداً دو تیم از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند و پایگاه امداد و نجات قوچک و یک تیم پشتیبانی از جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات، عملیات جستجو را آغاز کردند اما کوهنورد گمشده در آن روز پیدا نشد.

فتحی گفت: تا صبح امروز دوشنبه، عملیات جستجو جهت نجات کوهنورد توسط عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات ادامه داشت و از صبح امروز دو تیم سگ‌های زنده یاب و دو تیم از واکنش سریع هلال احمر استان تهران جهت ادامه عملیات به منطقه دارآباد اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: امروز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از ساعت‌ها تلاش و جستجوی بی وقفه توسط ۱۲ تیم از هلال احمر استان تهران و یک تیم از هیأت کوهنوردی استان تهران، خوشبختانه در ساعت ۱۴:۲۰ دقیقه عوامل اعزامی موفق شدند کوهنورد را زنده ولی با ضعف و بی حالی در ارتفاعات دارآباد پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جسمانی کوهنورد مذکور، بلافاصله هماهنگی‌های لازم جهت انتقال وی با همکاری تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات انجام و مصدوم توسط بالگرد به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

فتحی ضمن تقدیر از تمامی نجات گران کادر و داوطلب هلال احمر استان تهران و هیأت کوهنوردی که پس از ۵ روز جستجو شبانه روزی موفق شدند این کوهنورد را زنده پیدا کنند، خاطر نشان کرد:
همیشه از کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست داشته ایم به صورت انفرادی به ارتفاعات سفر نکنند و قبل از عزیمت نیز ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم و استاندارد، مسیر و محدوده تردد خود را به خانواده خود اطلاع دهند تا شاهد چنین عملیات‌هایی نباشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.